מכירות הבתים החדשים בארה"ב צנחו ב-11.3% ל-355 אלף יחידות

הצפי היה לעלייה ל-438 אלף בתים חדשים ■ עלייה של 0.4% בהוצאה הפרטית בנובמבר לעומת צפי לעלייה של 0.7% ■ מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד ל-72.5 נקודות לעומת צפי לעלייה ל-73.8 נקודות

מבול של נתוני מאקרו נפתח היום (ד') בשעה 15:30 שעון ישראל עם פרסום נתוני ההוצאה וההכנסה הפרטית בארה"ב לחודש נובמבר. כידוע, נתון ההוצאה הפרטית חשוב במיוחד, שכן הוא האחראי לכ-70% מהפעילות הכלכלית בארה"ב,

ההוצאה הפרטית אכזבה כשעלתה "רק" ב-0.4% לעומת ציפיות לעלייה משמעותית יותר של 0.7%. בחודש אוקטובר עלתה ההוצאה הפרטית ב-0.7% (הנתון תוקן ל-0.6%). זוהי העלייה השישית במספר מזה שבעה חודשים. ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.5% בהמשך לעלייה של 0.2% שנרשמה בחודש הקודם (הנתון תוקן ל-0.3%).

מדד ה-PCE הבוחן את העלייה במחירים הנגזרת מהשינויים בהכנסה ובהוצאה הפרטית זינק ב-1.5% לעומת תחזיות לזינוק של 1.6%. באוקטובר עלה ה-PCE ב-0.2%. מדד הליבה נותר ללא שינוי לעומת הצפי לעלייה של 0.1% בהמשך לעלייה של 0.2% שדווחה באוקטובר.

ב-16:55 פורסם מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לדצמבר שירד ל-72.5 נקודות לעומת תחזית לעלייה ל-73.8 נקודות. בנובמבר עמד המדד על 73.4 נקודות.

ב-17:00 פורסמו נתוני המכירות של הבתים החדשים בארה"ב בנובמבר שצנחו ב-11.3% ל-355 אלף בתים לעומת צפי לעלייה ל-438 אלף. בחודש הקודם נמכרו 430 אלף בתים חדשים.