סוכרייה בטעם עבודות שירות

החגיגות של ד"ר סרוב על ביטול עונש המאסר משכיחות כמעט שהוא עדיין הורשע

ד"ר ג'קי סרוב, שהיה עד להרשעתו מנהל המיון הפנימי באיכילוב, כבר דמיין בחלומותיו את 300 הימים והלילות (לאחר ניכוי שליש) שהיה צפוי להעביר מאחורי סורג ובריח בגין הרשעתו בקיצור תורים עבור העבריין אסי אבוטבול, תמורת קבלת שוחד כספי. אך אתמול (ד') המחוזי המיר את עונשו לעבודות שירות.

לעוה"ד פרופ' דוד ליבאי ונבות תל-צור שייצגו אותו בשלום, צירף סרוב את עו"ד יהודה וינשטיין, שבינתיים מונה ליועץ המשפטי לממשלה הבא. וינשטיין הוא שנתן את הטון בדיונים בערעור.

בית המשפט המחוזי אמנם דחה את טענתו של סרוב שלקח את הכסף מאבוטבול משום שפחד ממנו, אבל העונש הומר לעבודות שירות וצורפה לו סוכרייה, בקביעת השופטים כי מי שנחשב ל"רופא הסלבריטאים" דווקא העניק טיפול שווה גם לפשוטי העם.

לסרוב היה הרבה מזל. לא בכל יום מקלה ערכאת ערעור בצורה כה משמעותית בעונשו של אדם. ייתכן כי הרכב שופטים אחר, אולי אפילו הרכב הערעורים הרגיל בראשו עומדת דבורה ברלינר, היה מגיע לתוצאה אחרת.

החגיגות של סרוב על ביטול עונש המאסר משכיחות כמעט שהוא עדיין הורשע בקבלת שוחד. אולי הקלון שדבק בהרשעה (ונותר בעינו) יזכיר זאת, כשימנע ממנו לעסוק ברפואה ציבורית.

בעוד חודש ידון בית הדין המשמעתי בהשעייתו של סרוב משירות המדינה. גם שם הוא יזדקק לאלת המזל.