חברת החשמל הצטרפה לתוכנית מו"פ של האיחוד האירופי

התוכנית, בתקציב של 50.5 מיליארד אירו, כוללת מספר נושאים קבועים מראש לקידום טכנולוגיות יישומיות באיחוד האירופי במטרה לקדם היבטי טכנולוגיה מגוונים

לראשונה בהיסטוריה של חברת החשמל, הסכים האיחוד האירופי לצרף אותה לתוכנית המחקר והפיתוח של האיחוד, בתקציב של 50.5 מיליארד אירו. התוכנית שנקראת FP7 הינה תכנית הכוללת מספר נושאים קבועים מראש לקידום טכנולוגיות יישומיות באיחוד האירופי במטרה לקדם את האיחוד בהיבטי טכנולוגיה מגוונים. משך התכנית היא 7 שנים בין 2007 ל-2013.

יחידת קשר ואלקטרוניקה ארצית, באגף מערכות המידע ותקשוב בחברת החשמל מובילה מזה כשנתיים פעילות בתחומים בעלי פוטנציאל לתועלת רבה במסגרת תוכניות העבודה העתידיות כגון ייעול אנרגיה, מערכות שליטה ובקרה (שו"ב), ביטחון לוגי של מערכות שו"ב ותשתיות קריטיות.

במסגרת זו שותפה חברת החשמל בשלושה פרויקטים יחד עם עשרות חברות וארגונים שונים ממדינות אירופה. בפרויקטים אלה עובדי החברה משתתפים בביצוע תחומי פעילות שונים ואחראיים על נושא ביצוע הבדיקות ואימות תוצאות הפרויקט.

במסגרת פעילותה ממומנת חברת החשמל בכ-1.5 מיליון אירו בפרויקטים השונים על ידי האיחוד האירופי וזאת בנוסף לזכותה על התוצר הסופי ותמלוגים במקרה ואכן יהפוך למוצר מסחרי.

יוסי שנק, מנהל אגף תקשוב אמר שחברת החשמל רואה תועלות רבות בהשתתפותה בתוכנית האירופית, כגון מוצרים חיוניים לשימוש עתידי בחח"י, סלילת דרך ליישום רשת חכמה, הגנה על תשתיות קריטיות (רשת החשמל, רשת התקשורת), שותפות בבעלות על המוצרים, העשרה טכנולוגית וחשיפה לטכנולוגיות מתקדמות, בניית מוניטין בין-לאומי כולל יצירת קשרים מקצועיים ועסקיים עם גופים רבים באירופה.