עוד ניצחון לאובמה: הסנאט אישר את רפורמת הבריאות

הסנאטורים האישרו ברוב של 60 כנגד 39 את הצעת התקציב לרפורמה שהיקפה 871 מיליארד דולר ב-10 השנים הבאות ■ מטרת הרפורמה להרחיב את ביטוח הבריאות למיליוני אמריקנים

עוד ניצחון לנשיא ברק אובמה במאבקו לאישור רפורמת הבריאות המקיפה והרחבה ביותר שראתה ארה"ב מזה 4 עשורים. הסנאט אישר את הרפורמה ברוב של 60 כנגד 39. התקציב לרפורמה הינו 871 מיליארד דולר ב-10 השנים הבאות. מטרת הרפורמה: הרחבה להרחיב את ביטוח הבריאות לעוד כ-30 מיליון אמריקנים שאינם מכוסים בביטוח בריאות עד כה. על פי הצעת החוק ביטוח בריאות יוענק ל-94% מהאמריקנים מתחת לגיל 65.

האישור מאפשר לאובמה קלפי מיקוח חזקים לקראת האישור הסופי של התקציב בבית הנבחרים. אובמה מקווה להעביר את התקציב באופן סופי לפני נאומו החצי שנתי "State of the union" לקראת סוף ינואר.

מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד אמר כי התקציב יביא לשיפור של מערכת הבריאות כמוכן יביא לירידה בגירעון התקציבי של ארה"ב. הרפובליקנים העבירו ביקורת כי הרפורמה תכביד על הציבור וכי היא מנוגדת לחוקה.

הדמוקרטים בסנאט צריכים כעת לעבוד על גירסא אחידה לתקציב אותה יעבירו לחתימתו של אובמה. ישנם עדיים הבדלים מהותיים בין גירסאות החוק של בית הנבחרים והסנאט, אך גם הרבה מאד נקודות דומות. על פי ה-CBO התקציב שמציע הסנאט יפחית את הגירעון בארה"ב ב-132 מיליארד דולר ב-10 השנים הבאות בעוד שהצעת בית הנבחרים צופה קיצוץ של 139 מיליארד דולר בגירעון.

חלק ממרכיבי הרפורמה יכנסו לתוקף באופן מידיי, בהם האיסור על מחברות הביטוח למנוע ביטוח לילדים בכפוף לתנאים מקדימים.

את התקציב לרפורמה יממנו מגוון מסים חדשים ושינוי בהוצאות ה-Medicare. יחידים המרוויחים מעל לחצי מיליון דולר יעזרו במימון התקציב.