הלמן אלדובי רוכש את קופות הגמל של אלומות

היקף הנכסים בקופות הנרכשות - כ-92 מיליון שקל ■ אלומות תמשיך לנהל את הקופות ■ תמורת הרכישה - מיליון שקל ■ הלמן אלדובי מנהלת נכון להיום כ-6.8 מיליארד שקל בקופות גמל

עסקה חדשה נסגרה היום בשוק הגמל המקומי, כשבית ההשקעות הלמן אלדובי, שבשליטת רוני הלמן ואורי אלדובי, רכש את פעילות הגמל של אלומות (ספרינט). אלומות גמל ניהלה כ-92 מיליון שקל בתשע קופות שונות, נכון לסוף נובמבר. במסגרת העסקה, הלמן אלדובי ירכשו את נכסי הקופות, אך אלומות תמשיך לנהל אותן.

תמורת העסקה, מיליון שקל, נעשתה בשיעור של 1.1% על הנכסים - שיעור שנחשב נמוך במיוחד בהשוואה לעסקאות עבר בשוק. חלק מהקופות אותן תרכוש הלמן-אלדובי מאלומות (ספרינט) נוהלו בהוסטינג במיטב.

עם זאת, במסגרת ההסכם נקבע כי אם בתום שנתיים ממועד השלמת העסקה, היקף הנכסים בקופות לא יעלה על 200 מיליון שקל, תוכל הלמן אלדובי לרכוש את זכויות הניהול בקופות בתמורה לתשלום נוסף בשיעור ממוצע של כ-2% מהיקף הקופות.

הלמן אלדובי מנהלת נכון להיום כ-6.8 מיליארד שקל בקופות גמל. לפני כשנתיים רכשה החברה את קופות הגמל של בנק יהב ביחד עם קבוצת משקיעים קנדיים, בראשות פיטר פרידמן. מנכ"ל הלמן-אלדובי גמל הוא יאיר אהרוני.

עבור אלומות (ספרינט) העסקה מגיעה יומיים לאחר הודעתו של יו"ר בית ההשקעות, אוהד מראני על עזיבתו, לאחר שנתיים בתפקיד. אלומות נמצא בשליטה משותפת של ביטוח חקלאי וקבוצת גורן קפיטל ומנכ"ל החברה הוא קובי נימקובסקי.

רוני הלמן, יו"ר הלמן-אלדובי: העיסקה היא חלק מאסטרטגיית הקבוצה להגדיל את מגוון המוצרים המוצע לעמיתים ולהרחיב את פעילותה בתחום החיסכון הפנסיוני.