שופרסל לא תגבה עמלת סדרנות מספקים בחצי השנה הקרובה

ביום חמישי הודיעה שופרסל לספקים כי היא דורשת מהם לשלם לה עבור עבודת הסדרנות ברשת בחצי השנה הקרובה, וזאת למרות שהסדרנות בתקופה זו תבוצע ע"י הספקים ולא ע"י הרשת - וכעת חזרה בה מדרישה זו

רשת שופרסל חוזרת בה מדרישת התשלום שהציגה בסוף השבוע האחרון ליצרני המזון לשלם עבור עבודת הסדרנות בחצי השנה הקרובה, וזאת למרות שעבודת הסדרנות תבוצע בתקופה זו על-ידי יצרני המזון ולא על-ידי הרשת - כך נודע ל"גלובס".

כזכור, בעקבות חשיפת "גלובס" הודיע בשבוע שעבר יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, על הקפאת העברת הסדרנות לידי שופרסל למשך חצי השנה הקרובה. כמו כן הודיע דנקנר כי שופרסל תפעל לקליטת חלק ניכר מהעובדים ברשת מבין הסדרנים שיפוטרו.

למרות הודעתו של דנקנר, בסוף השבוע האחרון הציגה שופרסל בפני ספקים, גדולים וקטנים, דרישות לתשלום עבור עבודת הסדרנות גם בתקופה זו, וזאת למרות העובדה שהיצרנים ימשיכו בתקופה זו לבצע את עבודת הסדרנות בעצמם. בשופרסל טענו כי כיוון שהם החלו בגיוס סדרנים, יש להם הוצאות שעליהם לכסות. דרישתה זו של שופרסל נתקלה בביקורת מאוד נוקבת מצד יצרני המזון.

"שופרסל אומרת משהו בסגנון 'אתם יכולים להשאיר את הסדרנים שלכם ברשת, אבל תצטרכו לשלם לנו חצי מחיר. במקום 4% תשלמו 2%'. אני גם אשאיר את הסדרנים וגם אשלם עליהם לשופרסל?", שואל אחד הספקים בשוק.