מנה כפולה: קשת תשדר השבוע 6 שעות של "האח הגדול"

זאת בשל החלפת ימי השידור בין זכייניות ערוץ 2 ■ במקביל, על מנת לקדם הכרה ב"נשות הטייסים" כסוגה עילית - ערוץ 10 שידר בשבת 5 פרקים של הסדרה

הרשות השנייה אישרה לזכיינית ערוץ 2 קשת לשדר השבוע 6 שעות שבועיות של תוכנית הריאליטי "האח הגדול".

מגבלות הרגולציה שקבעה מועצת הרשות השנייה קובעות כי כל זכיינית תהיה מוגבלת ב-3 שעות שידור ריאליטי בשבוע. ואולם, משום שהשבוע יתחלפו ימי השידור בין הזכייניות, תשודר "האח הגדול" בנוסף לימי השידור הקבועים שלה (ראשון ושלישי) גם ביום שבת, מועד השידור החדש של הזכיינית.

קשת צפויה לשדר השבוע 8 תוכניות סוגה עילית כ"פיצוי", בשל האישור המיוחד.

בתוך כך, בערוץ 10 חוששים כי העובדה שהקרינו במהלך השבת את 5 הפרקים הראשונים של "נשות הטייסים" תפגע בהשקת הסדרה הרשמית היום (א').

"אנחנו מקווים שהעובדה שנאלצנו לשדר את התוכנית בשבת לא תגרום לנו נזק", אמר ל"גלובס" בכיר בערוץ 10. אותו בכיר מספר כי בערוץ התקבלה החלטה שלא לקדם כלל את השידור בשבת, על מנת שכמה שפחות צופים ייחשפו לסדרה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", על מנת שתוכנית תוכר כז'אנר עליון (סוגה עילית), חוקי הרשות השנייה מחייבים כי היא תשודר בין 19:00 לחצות. עם זאת, חוק הרשות השנייה קובע כי מנכ"ל יכול להכיר בתוכנית כסוגה עילית אם היא משודרת בשעות אחרות בשבתות.

לאחר שהרשות השנייה סירבה להכיר ב"נשות הטייסים" כסוגה עילית בשעת השידור המיועדת שלה - ימי השבוע בשעה 18:30 - נאלצו בערוץ 10 להחליט כי התוכנית תשודר תחילה בשבת. זאת, למרות שהרשות עדיין לא קבעה כי מדובר בסוגה עילית.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "ערוץ 10 הציג בלוח השידורים את 'נשות הטייסים' וביקש להכיר בה כדרמה. על מנת לאשר אותה התבקש הזכיין לעמוד במספר קריטריונים. אנו עדיין ממתינים לחוזים ולתצהיר, ורק אז יוכרע לגבי הסיווג והסטטוס של הסדרה".

מערוץ 10 נמסר כי "'נשות הטייסים' פונה בין השאר לבני-נוער, ולכן יועדה לשידור בשעות אחר-הצהריים. בשל היותה סדרת דרמה אנו מחוייבים לפי הכללים לשדרה גם בשבת".