נסיגת בזק: אלוביץ' כבר לא מתעניין ברבד של יגאל אהובי

יומיים בלבד לאחר פרסום המגעים לרכישה, הודיעה אי.ג'י.אר.אי של אלוביץ' על הפסקתם ■ בין הצדדים נפערו פערים כספיים, כשאהובי מבקש כ-260 מיליון שקל עבור חברת הנדל"ן - כ-40% מעל מחיר השוק

זה היה מהיר: יומיים בלבד לאחר אישור הפרסומים בתקשורת בדבר מגעים לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן רבד של איש העסקים יגאל אהובי, החליט טייקון התקשורת שאול אלוביץ' - הרוכש המדובר - "לרדת" מהעסקה.

פערים כספיים בין הצדדים הם שהובילו כנראה לסיום המגעים כבר בשלב מוקדם, ולקראת סוף השבוע הודיעה חברת אי.ג'י.אר.אי, באמצעותה תיכננו אלוביץ' ושותפיו ממשפחת ויל לבצע את הרכישה, כי המגעים הופסקו. ככל הידוע, מעוניין אהובי לקבל עבור אחזקותיו ברבד (73%) מחיר שישקף את ההון העצמי של החברה - כ-260 מיליון שקל, גבוה בכ-40% ממחיר השוק (ודומה למחיר בו רכש אהובי את מניות השליטה ברבד).

כפי שכתבנו כאן בשבוע שעבר, תוך פחות משלוש שנים מאז רכש את השליטה בחברה מינף אהובי את רבד, כך שמאזן החברה תפח ביותר מפי 4 לכ-1.5 מיליארד שקל. הובילה לכך סדרת רכישות של נכסי נדל"ן באירופה, חלקם נכסים שנרכשו מידי אהובי עצמו או משותפיו-מקורביו. ההון העצמי של רבד מממן כ-16% מהמאזן.

אחד מאותם מקורבים, איליק רוז'נסקי, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן, שחלק ניכר מהשקעותיה בשנות הגאות בוצעו לצדו של אהובי, הוא מי שמנסה ככל הידוע למצוא רוכש לאחזקותיו של אהובי ברבד. זאת, תוך שרבוב חוזר ונשנה של שמו של רוז'נסקי כמי שעשוי להצטרף לאותו רוכש.

אהובי חתם בפברואר 2007 על החוזה לרכישת השליטה ברבד מידי אבי גרין וסיגל סגל תמורת 41.7 מיליון דולר. לאחר השלמת העסקה, פצח אהובי ברצף של עסקאות - חלקן כאמור עסקאות בעלי עניין או עסקאות בהן תיווך - שיצקו נכסים בחו"ל לתוך החברה הציבורית תמורת סכומי עתק של מאות מיליוני שקלים.

תוך שנתיים נכסים במאות מיליונים

דוגמה לעסקה כזו ניתנה לאחרונה, עם רכישת 50% משבעה נכסים בגרמניה מידיו של סידני קיובי - שותפו של אהובי - תמורת 8.5 מיליון אירו.

רבד, כך נחשף ב"גלובס", דיווחה כי ייתכן שקיובי ישתמש בתמורה לצורך השבת הלוואה שהעמיד לו בעבר אהובי, בהיקף של 14 מיליון אירו. לאהובי וקיובי קשרים עסקיים מתמשכים, וקיובי היה שותף לעשרות עסקאות נדל"ן שביצע אהובי, ובתמורה קיבל עמלות בסכומים ניכרים.