אירו סאט: גיסתו של הבעלים רכשה דירה במגדל ב-6 מיליון שקל

אסתר נמדר שילמה כ-23.3 אלף שקל למ"ר בפרויקט "הבור" ברחוב פרישמן בת"א ■ יותר משליש מהמכירות בפרויקט עד כה - לבעלי עניין

היהלומן אברהם נמדר ממשיך לתמוך במכירות מגדל דירות היוקרה שלו בתל אביב, באמצעות מכירת דירות למקורביו. הפעם הרוכשת היא גיסתו, אסתר נמדר. חברת אירו סאט שבשליטת נמדר (54.6%) הודיעה בסוף השבוע כי מכרה דירה בפרויקט פרישמן 46 לאסתר נמדר תמורת כ-6 מיליון שקל - כ-23.3 אלף שקל למ"ר.

הגיסה רכשה דירה בשטח של 256 מ"ר בקומה התשיעית בפרויקט, הממוקם בפינת הרחובות דיזינגוף ופרישמן (וזכה בעבר לכינוי הלא מחמיא "הבור"). אסתר נשואה למשה נמדר, אחיו של אברהם, המחזיק ב-8.1% ממניות אירו סאט.

עד כה מכרה אירו סאט 37 דירות בפרויקט, מתוכן 14 דירות נמכרו למקורביו של נמדר או לנושאי משרה בחברה, בעסקאות בעלי עניין שאושרו באסיפת בעלי המניות של החברה. לאלה מצטרפת כעת המכירה האמורה.

באירו סאט ציינו כי מחיר המכירה גבוה בכ-680 אלף שקל מנתוני "דו"ח אפס" (דו"ח המוגש לבנק) שביצעה עבור הפרויקט חברת האושנר שמאות מקרקעין. עוד הם מציינים, כי דירה בשטח דומה באותה קומה נמכרה בעבר תמורת 5.3 מיליון שקל.

אירו סאט רכשה את מרבית הקרקע בפרויקט מכונס נכסים ב-2006, וזאת לאחר שבין אישור התוכנית המקורית ובין הקמת המגדל במקום עברו כבר יותר מ-20 שנה. בסך הכול מתוכנן הפרויקט לכלול כ-26 קומות מגורים, שיכללו כ-70 דירות, מעל קומות של לובי ומחסנים.

אין כמעט יתרות מזומנים

בינתיים, אירו סאט, לה מספר מיזמי בנייה בתל אביב, לא מציגה הכנסות משמעותיות, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה אף הפסידה כ-850 אלף שקל, תוך שרואי החשבון שלה מציינים בדוחותיה את הצורך שלה "לגייס אמצעים כספיים על מנת שתוכל להמשיך ולפתח את הפרויקטים בהם השקיעה". הנהלת החברה מעריכה בדוחות כי תצליח לגייס את הכספים הנדרשים להמשך הקמת הפרויקטים.

התחייבויותיה השוטפות של אירו סאט הגיעו ל-105.1 מיליון שקל והונה העצמי ל-73.4 מיליון שקל, כשאין לה כמעט כלל יתרות מזומנים. כחלק מניסיונות גיוס הכספים, חתמה החברה על מכירת קולנוע תל-אביב בו החזיקה תמורת כ-39 מיליון שקל לקבוצת רכישה שמאגדת אקרו נדל"ן של צחי ארבוב ואילן קפון. בנוסף, בוחנת אירו סאט אפשרות למיזוג החברה הפרטית שבת משה נכסים, בה מחזיק נמדר ב-50% ושבבעלותה קרקע באזור מפגש הרחובות המסגר ויצחק שדה בתל אביב (מתחם חסן ערפה).