מעיין ונצ'רס מגייסת 12.5 מיליון שקל ממשקיעים קיימים וחדשים

זאת תמורת כ-19.19% מהאחזקות בה ■ זהו שלב ראשון, כחלק מגיוס של 10-15 מיליון דולר שמתכננת החממה ■ הגיוס גוזר לחברה שווי של כ-65 מיליון שקל - לעומת 60.5 מיליון שקל, השווי לפיו נסחרת החברה היום

חממת מעיין ונצ'רס תגייס כ-12.5 מיליון שקל ממשקיעים קיימים וחדשים, תמורת כ-19.19% מהאחזקות בה. כלומר, הגיוס גוזר לחברה שווי של כ-65 מיליון שקל, לעומת 60.5 מיליון שקל, השווי לפיו נסחרת החברה היום. לאחר ההודעה ירדה היום מניית מעיין ב-4.8%.

לפי דו"חות מעיין, ערך הנכסים של החברה, בניכוי ההתחייבויות, הוא כ-90 מיליון שקל, כך ששווי הגיוס וגם שווי החברה בבורסה, מהווה דיסקאונט של כ-30% על השווי הזה. טרם הגיוס הנוכחי היו למעיין בקופת המזומנים כמיליון שקל.

החממה, שבראשה עומד צביקה בן-פורת, הצהירה בעבר כי בכוונתה לגייס 10-15 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי הוא ככל הנראה חלק מהגיוס הגדול יותר שתוכנן.

החברה פרסמה גם תשקיף מדף, כך שייתכן שחלק מהגיוס יהיה גם ציבורי. אחד המשקיעים בגיוס הנוכחי, שהעמיד כמחצית מסכום ההשקעה, התנה את הגיוס בכך שיגויסו לפחות 4 מיליון דולר - כמיליון דולר מעבר לסבב הנוכחי.

גיוס סכום כזה יאפשר למעיין להמשיך להשקיע בחברות חדשות בכל אחת משלוש החממות שבבעלותה וכן לתמוך בחברות הקיימות בבואן לצאת מהחממה, לצד משקיעים נוספים, או עד שיבשילו החברות מספיק כדי לעניין משקיעים כאלה.

יכולתה של חממה לתמוך בהשקעות המשך, הוא רכיב חשוב הן בתחרותיות שלה בגיוס פרויקטים והן ביכולתה לשמור על השקעתה מפני דילול.

מעיין כבר ביצעה השנה סבב השקעה אחד, של 3.3 מיליון שקל. החממה, שממוקמת בעומר, הונפקה בתחילת 2006 ומאז רכשה שתי חממות נוספות - את רותם ונצ'רס מדימונה ואת איריס ונצ'רס משדה בוקר.

החברה מחזיקה היום נתחים ב-49 חברות, חלקן בתוך החממות וחלקן בוגרות חממות. בין החברות אותן מגדירה מעיין כמהותיות, נמצאות אפליסוניקס, רידנט נובה, סרג'יקס, מולטיפליי, ריבולבר ואודיודנט. ממועד ההנפקה ועד היום עדיין לא בוצע אקזיט גדול באחת מהחברות של מעיין.