אירופה ננעלה בעליות: הקאק הוסיף 0.9% והדאקס עלה ב-0.8%

טוקיו ננעלה בעלייה של 1.3% ■ התפוקה התעשייתית ביפן גדלה ב-2.6% בנובמבר לעומת החודש הקודם ■ דרום קוריאה זכתה במכרז בהיקף 20 מיליארד דולר להקמת כור גרעיני באיחוד האמירויות

שוקי אירופה ננעלו בעליות, בהמשך למגמה החיובית הבוקר באסיה, ועל רקע עליות קלות בוול סטריט. המדדים המובילים בבורסות האירופאיות סיימו בתוספת של עד 0.9%.

שוקי אסיה נסחרו בעליות בהובלת שנחאי וטוקיו ועל רקע העלאת תחזית הצמיחה של סין וגידול בייצור התעשייתי ביפן.

ברקע, מנתונים של מסטרקארד עולה כי הצרכנים בארה"ב בזבזו קצת יותר כסף בעונת החגים הנוכחית בהשוואה לאשתקד. הנתונים מראים כי המכירות קמעונאיות עלו ב-3.6% בתקופה שבין 1 בנובמבר ל-24 בדצמבר, לעומת ירידה של 2.3% בשנה בתקופה המקבילה. אם לוקחים בחשבון את הארכת תקופת המבצעים, בין חג ההודיה לחג המולד, מדובר בעלייה של 1% בלבד.

הבורסות של סין ננעלו בטריטוריה החיובית לאחר שממשלת סין שידרגה את תחזית הצמיחה ל-9.6% ב-2010 מ-9%. עם זאת, נשיא סין, וון ג'יבאו, אמר כי הממשלה תבלום את עליית המחירים בשוק הנדל"ן לאור התגברות החששות להיווצרות בועת נדל"ן.

הייצור התעשייתי ביפן טיפס בשיעור החד ביותר מזה שישה חודשים בנובמבר, בעוד שירידה בשכר של הצרכנים פגעה במכירות הקמעונאיות. התפוקה התעשייתית גדלה ב-2.6% בנובמבר לעומת החודש הקודם והמכירות הקמעונאיות עלו ב-0.2%. דו"ח נפרד הצביע על כך שהמשכורות החודשיות במשק היפני ירדו זה החודש ה-18 ברציפות.

"אנחנו לא נראה מיתון נוסף משום שהיצוא ממשיך להתחזק", אמר נאוקי איזוקה, כלכלן בכיר במיזוהו סקיורטיז. "במקביל, הצריכה הפרטית במצב בעייתי; בהינתן ירידה נמשכת במשכורות, הביקוש מבית יתאושש רק ב-2012".

דרום קוריאה תקים כור גרעיני באיחוד האמירויות

דוסאן, דוסאן הווי אינדסטריז, יונדאי אנג'נירינג אנד קונסטרקשן וקוריאה אלקטריק פאואר (סימול: 015760 בסיאול), מרכזות עניין לאחר שארבעת החברות הדרום קוריאניות זכו במכרז לבניית כור גרעיני באיחוד האמירויות שבמפרץ הפרסי.

חברות הכרייה, ארסלור מיטאל (סימול: ISPA.AS), ריו טינטו ו-BHP ביליטון ריכזו עניין לאחר שמחיר הנחושת בשנחאי עלה לרמה הגבוהה ביותר מזה 15 חודשים.

יצרנית כלי הרכב טויוטה דיווחה בסוף השבוע כי תגדיל את תפוקת הייצור שלה ב-2010 ב-17.5% ל-7.5 מיליון כלי רכב. טויוטה הודיעה זאת לספקי חלקי החילוף העיקריים שלה, על מנת לספק לאחרונים שהות מספקת לעמוד בביקושים שיגברו כביכול. לשם השוואה, ב-2005 ייצרה החברה גם כן 7.5 מיליון רכבים וב-2007 ייצרה כ-8.5 מיליון רכבים.