המהומות באיראן נמשכות; אחיינו של מנהיג האופוזיציה נהרג

מאז שעות הבוקר התפרסו כוחות הבסיג' ומשמרות המהפכה האיראניים ברחובות טהרן, על מנת למנוע מאנשי האופוזיציה להרחיב את ההפגנות ■ את הדיכוי האלים כלפי ההפגנות - תיעדו, פעם נוספת, מצלמות המפגינים שיצאו לרחובות

באירא ןצפויים להתחדש הבוקר העימותים בין כוחות הביטחון לחידוש למפגיני האופוזיציה. אתמול נערכו בבירה, טהרן, הפגנות אלימות שלא נראו כמותן מאז שערוריית הזיופים של תוצאות הבחירות במדינה, לפני כחצי שנה. על פי הדיווחים נהרגו לפחות תשעה בני אדם על ידי כוחות הביטחון האיראניים, ונפצעו מאות. בין ההרוגים גם אחיינו של מיר חוסיין מוסאווי, מנהיג האופוזיציה. את הדיכוי האלים כלפי ההפגנות - תיעדו, פעם נוספת, מצלמות המפגינים שיצאו לרחובות.

בעולם פורסמו אמש שורה של גינויים בשל הכוח הרב מדי, לטענת המערב, שהופעל על ידי השלטון בטהרן.

מאז שעות הבוקר התפרסו כוחות הבסיג' ומשמרות המהפכה האיראניים ברחובות טהרן, על מנת למנוע מאנשי האופוזיציה להרחיב את ההפגנות.

מהומות באיראן / צלם: רויטרס

הביריונים של אחמדינג'אד פעלו ב-20 ערים

באיראן של היום יוצא כל מפגין שני כשבדיו מצלמה. בהיעדר סיקור תקשורתי אמיתי ומהימן מהשטח, הופכים המפגינים הקוראים לשינוי - לכתבים ולשליחי תחנות הטלוויזיה מכל העולם ברחובות טהרן. כך יצא, שבשיאן של ההפגנות היום תועדו עשרות מקרי אלימות של ה"בריונים של אחמדינג'אד", כוחות הבסיג', כלפי המפגינים.

באיראן דווח אמש (א') כי עימותים קשים בין המפגינים לכוחות הביטחון האירניים התרחשו בלא פחות מאשר 20 ערים שונות - מהצפון ועד הדרום. מוקד עימותים קשה, מלבד טהרן, היה בעיר טבריז, המוכרת כמעוז ההתנגדות למשטר, בשל אופייה של האוכלוסייה המקומית: מרבית תושבי העיר הם אזרים, הסובלים מאפליה של השלטונות האיראניים, על רקע אתני.

מהומות באיראן / צלם: רויטרס