"רצון העם" זה בשביל נאומים

ביבי הלך לבית לוינשטיין של בעלי הנכות הפוליטית, כלומר לכנסת, שם הוא מקווה למצוא את התרופה

מי שמחפש רק שיקולים פוליטיים במהלך קדימה של בנימין נתניהו בוודאי ימצא אותם, והדברים ידועים. אבל כדאי לחפש גם את המניעים הנפשיים והרגשיים שהם, בעיקר הם, משמשים כמנוף של ביבי למהלכים מהסוג הזה. הדברים מתבקשים מהעובדות. בהתחלה הציע ביבי לציפי לבני ארבעה מנדטים. כעבור יום הארבעה הפכו לשניים. למה לא שר אחד? - אולי ביבי היה מציע את זה, אבל הוא רוצה בממשלה דווקא את השר השני, את מופז, שגם היום הוא בן בריתו. מכל מקום, ברור שגם ארבעה זה מספר מצחיק, שניים זו מעין מהתלה שביבי בוודאי נורא נהנה ממנה.

ביבי רוצה רק חתיכה

כל אדם בר-דעת מבין שמשמעות ההצעה היא שנתניהו לא רוצה את קדימה בממשלה. הוא רוצה חתיכה מקדימה, והצעת ההצטרפות לממשלה נועדה לקדם את המטרה הזאת. למה? כי זה יהפוך את הליכוד לסיעה הגדולה ביותר בכנסת, לאחר הקטנתה של קדימה. וזו מטרה מאוד חשובה לביבי, שכל מעשיו וצורת עשייתם מלמדים שתוצאות הבחירות צורבות בנפשו, הוא מתקשה לחיות עם העובדה שאיתה אי אפשר להתווכח: נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון שגם הפסיד בבחירות (מול לבני שניצחה אותו), וגם עומד בראש סיעה שאינה הגדולה ביותר בכנסת.

בפוליטיקה זהו מצב של נכות דמוקרטית, ולכן הלך ביבי לבית לוינשטיין של בעלי הנכות הפוליטית, כלומר לכנסת, שם הוא מקווה למצוא את התרופה לנכות הזאת. מה התרופה? - שינוי תוצאות הבחירות. הבוחרים, מה שפוליטיקאים קוראים "העם", נתנו לקדימה 28 מנדטים ולליכוד 27? ביבי יעשה הוקוס-פוקוס ויסדר ל"עם" תוצאות אחרות. אם יצליח לו, אז סוף-סוף הוא יהיה ראש הסיעה הגדולה ביותר. ומה עם העם? - "העם" זה בשביל נאומים, לא משהו שצריך להתחשב בו.

ביבי בומטריק

למזלה של לבני עומד מולה נתניהו. אם תבדקו את תולדות הטריקים שלו תמצאו שהוא עוד לא עשה טריק שלא חזר אליו כמו בומרנג. ביבי בומטריק. איך זה קורה? - בגלל היצר הבלתי נשלט, ההו-הא, הלהיטות והכוחניות. בגלל אלה נתניהו מתקשה לחבר תפרים עדינים, מתוחכמים. הטריקים שלו תפורים ביד גסה - שני מנדטים!! - שפשוט אי אפשר שלא לחטוף את זה בחזרה בפרצוף. מזלה של לבני שלא עומד מולה פוליטיקאי מתוחכם יותר.

באשר לשרון

שמעתי אומרים, גם אריאל שרון הליכודניק עשה את זה לקדימה. זה לא לגמרי דומה, אבל נניח שכן - ממתי הפך שרון להיות דוגמא לניקיון פוליטי (ולא רק פוליטי)? ממתי שרון הוא המדד למה ראוי ולא ראוי? ולמה שלא יהיה דימיון בין השניים, הרי הם באו מאותו הכפר, הלא הוא מרכז הליכוד הידוע, לא?? *