המרצה "מנדי" מרחיב עסקיו: רוכש בניין דירות בניו יורק

נפתלי מנדלוביץ' מסמן את שוק הנדל"ן האמריקני וישלם עבור הבניין 17.5 מ' ד' ■ גזר קופון נאה באאורה - לאחר שהמיר אג"ח שרכש במחירי רצפה לכ-15% מהמניות, מימש אחזקותיו תמורת כ-30 מ' ש'

המרצה לענייני שוק ההון, נפתלי מנדלוביץ ("מנדי"), מרחיב את עסקיו. לאחר שניצל את משבר האג"ח כדי לרכוש נתח נכבד מהחוב של חברות הנדל"ן בוימלגרין קפיטל, דוראה ואאורה, חתמו מנדלוביץ' (באמצעות חברת יו-טרנד) ואאורה - שבשליטת בועז משעולי ויוסף צליח - על הסכם לרכישת בניין דירות בניו יורק, תמורת 17.5 מיליון דולר.

מנדלוביץ' גזר לאחרונה קופון נאה באאורה, כשזמן קצר לאחר שהמיר אג"ח שרכש במחירי רצפה לכ-15% ממניות החברה, הוא מימש את אחזקותיו תמורת כ-30 מיליון שקל, וברווח לא מבוטל ככל הנראה.

על המו"מ דווח לראשונה באוקטובר, וכעת הושלמה בדיקת הנאותות, נחתם ההסכם והועבר תשלום של 5.2 מיליון דולר. סך עלות הרכישה והשיפוץ תסתכם ב-21 מיליון דולר, והעסקה תושלם תוך חודשיים. לאחר השיפוצים יושכרו הדירות לתקופות קצרות, כתחרות לחדרי המלון היקרים בניו יורק.

תחום עיסוק חדש

מנדלוביץ' ואאורה יחזיקו ב-70% מהנכס, כש-30% הנותרים יהיו בידי קבוצה מקומית, הנקראת ליברונו, ומנוהלת על ידי קבוצת יהודים אמריקניים. ליבורנו תשתתף בניהול הפעילות ובהשקעה. אאורה תחזיק ב-35% מהנכס, וזאת מבלי שתידרש כלל לתרום מהונה העצמי לעסקה: 10 מיליון דולר לביצוע העסקה יגיעו ממימון בנקאי, שני מיליון דולר יגיעו מקבוצת ליברונו ויתרת 9 מיליון הדולרים תמומן על ידי חברת יו-טרנד של מנדלוביץ'.

מכיוון שמנדלוביץ' הוא שמזרים את ההון העצמי יהיו לו זכויות עודפות על אאורה ברווחי הפרויקט, כשלפי ההסכם, יו-טרנד תהיה זכאית לרווח שנתי של 9% לשנה מהשנה השנייה לפעילות.

בניין הדירות שנרכש נמצא במנהטן ברחוב 41 (בין השדרה התשיעית לעשירית). בבניין 14 קומות וכ-142 דירות סטודיו. במסגרת התאמת הנכס, תוגדלנה חלק מהדירות לדירות בנות שני חדרים וכתוצאה מכך מספר הדירות הסופי יירד לכ-135. בקומת הכניסה ובקומה שמתחתיה קיימים שטחים מסחריים שמיועדים להשכרה.

כ-80 דירות בבניין הן מרוהטות ומצוידות להשכרה מיידית והחברה מתכננת להשלים את הכנת הדירות הנוספות בתוך חצי שנה. התשלום עבור שכירת דירה יעמוד על 150-400 דולר ללילה.

באאורה מציינים שכיום יש 50-60 אלף חדרי מלון בניו-יורק, שבה מבקרים כל שנה כ-50 מיליון איש. החברה מאמינה שניתן להגדיל את היקף הפעילות לכ-1,000 עד 1,500 דירות ולבנות גוף שיתמחה בתחום השכרת הדירות לתקופות קצרות.

מבחינת אאורה, שפעילה בתחום הנדל"ן בעיקר בישראל וברומניה, מדובר בתחום חדש, והחברה תולה בו תקוות לשיפור תזרים המזומנים שלה. אולם צריך לזכור כי לשותפה מנדלוביץ' יהיו זכויות עודפות לה על רווחי הפרויקט. על פי הדוחות האחרונים לחברה התחייבויות (במאוחד) של 754 מיליון שקל, ותזרים מזומנים שלילי של 34 מיליון שקל בשל הקפאת מרבית הפרויקטים שלה ברומניה.