התוכנית העסקית של פטריק דרהי ל-HOT: התייעלות אגרסיבית; המנכ"ל עוזר מתנגד לפיטורים

(עדכון) - היעד: שיעור EBITDA של 50% תוך 3 שנים ■ כעת החברה צופה שיעור של 40% רק ב-2014 ■ הרצל עוזר: מהלך של פיטורים עלול לפגוע בשירות הלקוחות ■ יום סוער ב-HOT: סמנכ"לית התוכן קרני זיו התפטרה, עובדים התבקשו לדווח להנהלה מהי עבודתם

תוכנית ההתייעלות שמיישם פטריק דרהי, המשקיע החדש ב-HOT , מדברת על רווח תפעולי בניכוי הפחתות ומסים (EBITDA) של 50% בתוך 3-4 שנים - או במספרים: כ-1.5 מיליארד שקל. שיעור ה-EBITDA הנוכחי של החברה הוא בסביבות 34%.

קביעת היעד מתבססת על עסקי הכבלים של דרהי באירופה, ולכן מבחינתו זהו יעד בר-השגה וריאלי, וזו הסיבה ש-HOT צפויה לבצע מהלך אגרסיבי מאוד של קיצוצים והתייעלות.

כפי שנחשף ב"גלובס", דרהי הצהיר בביקוריו ב-HOT כי רמת ההוצאות של החברה גדולה מדי, כאשר הוא מתכוון בעיקר לתוכן ולהנדסה שאינה יעילה מספיק לדעתו.

תשתיות על פני תוכן

דרהי מאמין כי ההשקעה בתשתיות היא הדבר החשוב יותר, וזו הסיבה שבכוונתו להציב איש משלו שיהיה מופקד על הצד ההנדסי. הרכש ההנדסי ב-HOT צריך להתבצע, לדעתו, באמצעות מערכת הקשרים שלו עם הספקים השונים, כשהוא מנצל את היתרונות שלו לגודל.

מנגד, דרהי גורס כי ההשקעה של החברה בתוכן גבוהה מדי, ולכן צריך להקטין אותה. לפי הערכות, מדובר בקיצוץ של שליש בהוצאות על תוכן - סכום שמוערך בכ-200 מיליון שקל. זו הסיבה שבגללה קרני זיו, סמנכ"לית התוכן של HOT, החליטה לפרוש.

השאלה הגדולה היא כיצד יבוצע הקיצוץ בכוח-האדם והאם HOT תיאלץ לפטר עובדים או לא. הרצל עוזר, מנכ"ל החברה, לא רוצה לפטר ומעדיף שהמהלך יבוצע על-ידי הימנעות מגיוסם של עובדים חדשים. וזאת בעיקר על מנת שלא לפגוע בשירות הלקוחות. עם זאת, לא בטוח שניתן יהיה לעשות זאת ללא פיטורי עובדים, למרות שבחברה מאוד לא רוצים להגיע למצב הזה.

עובדים בחברת הכבלים HOT התבקשו לאחרונה לתאר בטופס שהועבר אליהם מה כוללת עבודתם. העובדים נדרשו לציין את תיאור עבודתם, היקפה והמאמץ שהיא דורשת.

על-פי גורמים ב-HOT, מדובר בנוהל מקדים לתהליך פיטורים שיחל בחברה.

ל"גלובס" נודע עוד כי כבר בימים הקרובים צפויה להתקיים ישיבה בחברת הכבלים, בה יתקבלו החלטות באשר להיערכות מחודשות של כוח-האדם בחברה.

מ-HOT נמבר בתגובה להערכות לגבי הפיטורים הצפויים: "חברת HOT גייסה במהלך החודש האחרון 200 עובדים וכן מגייסת בחודש ינואר 200 עובדים נוספים. מעבר לכך אין בכוונתנו להתייחס לשמועות הצצות חדשות לבקרים".

מדיניות חדשה

בתוך כך, סמנכ"ל התוכן של HOT, קרני זיו, הודיעה היום (ג') כאמור על התפטרותה. ההודעה היא תולדה ישירה של המדיניות החדשה בחברת הכבלים אשר שמה דגש על התשתיות על פני התוכן.

מדובר במדיניות אותה מנהיג בעל המניות החדש בחברה פטריק דרהי. זיו התבקשה לקצץ בין 140 ל-200 מיליון שקל בתחום התוכן. את מקומה ימלא יורם מוקדי, שישמש כסמנכ"ל התוכן והרגולציה - תולדה של אותה מדיניות חדשה בחברה.

"ב-3 השנים שחלפו מאז מוניתי, זכיתי להיות שותפה למהלכי תוכן יוצאי דופן", כתבה זיו במכתב ההתפטרות שלה. במכתבה ציינה זיו את הישגיה בשנים האחרונות: היותה שותפה להעלאת ערוצים חדשים, ליצירת הפקות מקור בולטות ולביסוס ה-VOD.

"ניצחתי בגאווה גדולה על מהלכים אלה בעזרתם של אנשי החטיבה שלי, ואני גאה בהישגינו", כתבה זיו. "אני מרגישה שהפכנו את HOT לפלטפורמת תוכן אטרקטיבית ביותר עבור לקוחותיה - תוכן שבמקרים רבים תרם ליצירת שיח תרבותי וחברתי בישראל. הודעה זו של התפטרותי תביא לידי סיום 3 שנים שבהן היווה התוכן את מקור הגאווה של HOT".

זיו שימשה בעבר כמנהלת ערוץ הילדים וכסמנכ"ל התוכן של נגה תקשורת. היא החלה את הקריירה שלה לפני כ-14 שנים כתסריטאית בערוץ הילדים, ובהמשך שימשה כעורכת בערוץ 2 ולאחר מכן שבה לערוץ הילדים.

"תרומה נכבדה"

מנכ"ל HOT, הרצל עוזר, אמר על עזיבתה של זיו: "קרני תרמה תרומה נכבדה למיצובה של HOT כחברת התוכן מספר אחת בארץ, ואני מאחל לה הצלחה בכל דרך בה תבחר. אין לי ספק כי יורם ימשיך להצעיד את התוכן של החברה קדימה, ויתרום מניסיונו הרב בחברה ובתחום התוכן".