ג'יי.פי מורגן לשר האוצר הבריטי: מס הבונוסים אינו הוגן כלפינו

איום מרומז? המנכ"ל של ג'יי.פי מורגן הזכיר את הכוונה של הבנק להקים את המטה האירופי שלו בלונדון בהשקעה של 2.4 מיליארד דולר ל"דוגמה למחויבות של הבנק לעיר"

מנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס , ג'יימי דיימון, אמר לשר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג, שהמס שהוא מתכוון להטיל על הבונוסים של הבנקאים בשיעור 50% יעניש בצורה לא הוגנת את הבנק האמריקני. כך מסר מקור המקורב לבנק.

לפי המקור, דיימון, 53, הזכיר בשיחה את תוכניתו להקים את המטה האירופי של ג'יי.פי מורגן בקנארי וורף במזרח לונדון, בהשקעה של 1.5 מיליארד ליש"ט (2.4 מיליארד דולר), כדוגמה למחויבות של הבנק לעיר. דיימון הוסיף שהבנק השני בגודלו בארה"ב בגודל נכסים ופיקדונות משלם את מיסיו בבריטניה ולא נזקק לחילוץ של משלם המסים הבריטי.

שוקל לוותר

המקור, שסירב להזדהות כי השיחה בין שני האישים היתה פרטית, אמר כי שיחת הטלפון בין דיימון ודרלינג התקיימה אחרי הודעתו של שר האוצר הבריטי על המס המיוחד של 50% שיוטל על הבונוסים שיחולקו בכל בנק שפועל בבריטניה. המס, שיחול על בונוסים של 25 אלף ליש"ט ומעלה, נוגע לכ-20 אלף בנקאים בבריטניה, והוא צפוי להכניס לקופת האוצר 550 מיליון ליש"ט.

היום דיווח "פייננשל טיימס" שג'יי.פי מורגן שוקל לוותר על התוכנית להקים את המטה האירופי שלו בלונדון בגלל מס הבונוסים הבריטי. העיתון הסתמך על מנהל לא מזוהה בבנק, שאמר שמס הבונוסים יהווה שיקול בקבלת ההחלטה הסופית.

העיתון "דיילי טלגרף" דיווח אתמול לראשונה על שיחת הטלפון בין דיימון לדרלינג. דובר ג'יי.פי מורגן לא הגיב לידיעה. דובר האוצר הבריטי הגן אתמול על מס הבונוסים בנימוק שהוא יחול בצורה הוגנת על כל הבנקים שפועלים במדינה, ואמר שאינו יכול לאשר שהתקיימה שיחה בין דיימון לדרלינג.

האוצר הבריטי עובד יחד עם הבנקים על זיהוי עובדים שיהיו פטורים מן המס, אך דרלינג הודיע ב-16 בחודש שהוא יתנגד לקריאות לשנות את מדיניותו. הוא הוסיף שהעסקים המורכבים של הבנקים לא יאפשרו להם להתחמק מתשלום מס הבונוסים על-ידי הגדרה של פעילויות כבלתי בנקאיות.

העובדים מפוזרים

ג'יי.פי מורגן שילם בנובמבר אשתקד סכום של 237 מיליון ליש"ט כדי לרכוש קרקע ברובע הפיננסי בקנארי וורף, במטרה להקים עליה מגדל משרדים בשטח כולל של 176 אלף מ"ר.

לפי ההסכם עם החברה שהיא הבעלים של קנארי וורף, שתבנה את המגדל, הבנק יכול לצמצם את היקף הפרויקט. הבניין המתוכנן אמור לשכן את עובדי הבנק שמפוזרים כיום בשבעה בניינים שונים בלונדון, אחרי שהבנק ביטל את תוכניתו המקורית להקים את המטה החדש שלו בסיטי של לונדון.