הסדר טיעון ראשון בפרשת החניונים: נתן וולוך הודה בהפרת אמונים

וולוך, שהיה סגן ראש העיר ת"א, הודה בעבירות של הפרת אמונים ומתן ידיעה כוזבת, בכך שפעל להשיג אשרות כניסה לצעירה מולדבית ש"מלך החניונים" ראובן גרוס ז"ל חפץ בכניסתה לארץ, וזאת תוך מסירת מכתבים כוזבים

הסדר טיעון ראשון בפרשת החניונים: נתן וולוך (72), שהיה סגן ראש העיר תל-אביב וממלא-מקומו של רון חולדאי, הודה בבית המשפט בעבירות של הפרת אמונים (ללא רכיב המירמה) ומתן ידיעה כוזבת, בכך שפעל להשיג אשרות כניסה לצעירה מולדבית ש"מלך החניונים" ראובן גרוס ז"ל חפץ בכניסתה לישראל, וזאת תוך מסירת מכתבים כוזבים.

הסדר הטיעון אינו כולל כל הסכמה לגבי העונש. התובעים, עוה"ד מיכל רוזן-עוזר, ערן זלר ויעל דקל, הודיעו כי יתנגדו לאי-הרשעתו של וולוך תוך הסתפקות בצו עבודות לתועלת הציבור, וכי יעתרו להרשעתו ולענישה תואמת.

השופטת גיליה רביד דחתה את הדיון לחודש מארס, ונענתה לבקשת סניגורו, עו"ד נבות תל-צור, לקבל תסקיר משירות המבחן למבוגרים, שכן שברצונה לראות תמונה כוללת אודות וולוך.

תחילה כפר וולוך בכתב האישום, והפרקליטות נאלצה להביא לבית המשפט עדים מטעמה, לרבות את הצעירה המולדבית, את קונסול ישראל לשעבר במולדובה וכן את גרוס עצמו. אולם, בטרם הספיקו סניגורו לסיים את החקירה הנגדית של גרוס, הוא נפטר ממחלה קשה. הפרקליטות סברה כי למרות זאת קיימים עניין ציבורי וראיות מספיקות כדי להמשיך בניהול התיק.

כעת נחתם הסדר הטיעון, שבו הומרה העבירה החמורה של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ב-3 עבירות של הפרת אמונים ומתן ידיעה כוזבת לפי חוק הכניסה לישראל.

בפרקליטות אומרים כי מדובר בהסדר ראוי, שכן המסכת העובדתית בה הודה וולוך כמעט זהה לזו שיוחסה לו בכתב האישום המקורי.