מבחן למוסדיים: פועלים סהר ממליץ לא לתמוך בהסדר בלידר

רגע לפני ההצבעה האם לאשר את הסדר החוב עם דן דוד, חברת המחקר טוענת כי "ההסדר המוצע אינו מציע אלטרנטיבה כלכלית כדאית מובהקת עבור מחזיקי האג"ח"

למרות הלחץ של שרם פודים גרופ, פועלים סהר פרסם הבוקר את המלצתו למוסדיים להצביע נגד הסדר החוב המתגבש עם חברת לידר השקעות . כעת נותר לראות כיצד יצביעו כיוון שנכון לאתמול מרבית מחזיקי האג"ח תמכו בהסדר החוב, הכולל את הכנסת המשקיע דן דוד.

"ההסדר המוצע אינו מציע אלטרנטיבה כלכלית כדאית מובהקת עבור מחזיקי האג"ח", מעריכים הכלכלנים. וזאת על רקע הערכת שווי שבוצעה לשווי החברה בהסדר לעומת שווי של החברה במסגרת פירוק שלה.

נושא חשוב שפועלים סהר מתייחס אליו הוא הויתור על תביעות עתידיות שמבקשת החברה. "אנו מסתייגים מסעיף הענקת פטור ו-ויתור על אפשרות לתביעות עתידיות כנגד החברה, בעלי השליטה ונושאי משרה", מסבירים בפועלים סהר.

על פי מתווה ההסדר, אמור המיליארדר האיטלקי, דן דוד להזרים כ-60 מיליון שקל ללידר השקעות, ולקבל 50.1% ממניותיה ואג"ח בהיקף של 25 מיליון שקל ערך נקוב. מחזיקי האג"ח יקבלו 16% ממניות החברה, ובנק לאומי יקבל 10%. חברת האם, שרם-פודים גרופ תרד לאחזקה של 15%. 58 מיליון שקל מתוך ה-60 מיליון שיזרים דוד יחולקו במזומן לנושים. בנק לאומי, נושה מובטח חלקית, יקבל במזומן 7.5 מיליון שקל, ויתרת החוב כלפיו תחולק ברובה לשלוש הלוואות שוות לתקופה של 10 שנים. הבנק יקבל גם 50% מרווחים עתידיים שיתקבלו מחברת הבת לידר נדל"ן.

בנוסף, לידר השקעות תנפיק אג"ח בהיקף של 125 מיליון שקל, כאשר 55 מיליון שקל יהיו אג"ח סחירות שאינן ניתנות להמרה בריבית של 3.75% לשנה, עם שעבוד מניות החברה הבת לידר שוקי הון, ועוד 70 מיליון שקל באג"ח סחירות הניתנות להמרה ונושאות ריבית שנתית של 3.5%.

האג"ח נסחרות בתשואת "זבל" של 180%, לאחר שהחברה נקלעה למשבר, בעקבות השקעות כושלות, בעיקר בייזום נדל"ן במזרח-אירופה. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה בהפסד של 145 מיליון שקל, בהמשך להפסד כבד של 166 מיליון שקל ב-2008. לדוחות החברה והחברות הבנות פולאר תקשורת ולידר נדל"ן, צורפה הערת "עסק חי" של רואי החשבון. לחברה חובות סולו בסך 390 מיליון שקל, מהן 210 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, 130 מיליון לבנק לאומי וכ-30 מיליון שקל לבנק הפועלים.