הנבחרת העולמית לפתיחת 2010

4 ETFs שנתמקד בהן מבחינה טכנית

זהו טור השווקים הגלובאליים האחרון שלנו ל-2009 והחלטנו לפיכך לרענן את רשימת ה-ETFs של המדינות איתן נרצה לפתוח את 2010. זאת כאשר ברקע אנחנו זוכרים שאופנהיימר טוענים כי יש עדיפות להשקעה בארה"ב. ה-ETFs שנציג להלן נמצאות במצב עוצמה בהשוואה ל-S&P500 .

EWA אוסטרליה: תיקנה קצת למטה לאחרונה אבל נראה שחוזרת להתחזק. מסחר מעל ל-23.4 (הממוצע הנע ל-21 יום) יאשר חזרה למגמת עלייה. במקרה כזה היא תהיה צפויה להעפיל אל מעל לרמת ה-24 דולר ולהמשיך לעלות. נציגת אוסטרליה בתיק קניון המניות היא AWC מסקטור האלומיניום. למניה זו פוטנציאל למהלך עלייה משמעותי עם תמיכה באזור ה-6 דולר כך שהיא בהחלט מהווה אפשרות חשיפה למדינה. נמצאת גם ברשימת הפרימיום שלנו וול סטריט 10.

EWJ יפן: קצת תקועה אבל יכולה להמשיך לעלות. מהלך מעל 10 דולר ישחרר אותה להמשך עלייה. תמיכה חזקה מאוד ב-9.8 דולר. לא אמורה להיפרץ כלפי מטה אבל אם תיפרץ, יהיה זה סימן מכר.

EWQ צרפת: יכולה לחזור ולהתחזק בהשוואה ל-S&P500. מבחן תמיכה ב-26 דולר. סיכויים טובים להמשך מגמת העלייה. נציגות צרפת בתיק קניון המניות הן CGV ו- VE מניית CGV אשר הינה מתחום שירותי האנרגיה ירדה מ-67 דולר ל-9.8 דולר ועתה נסחרת סביב רמת ה-21 דולר עם סיכוי טוב לתמיכה מעל 20.75 דולר. מהלך מעל ל-22.3 דולר יאשר התפתחות של מגמת עלייה. VE מתחום השירותים הסביבתיים הייתה חלשה לאחרונה אבל אנחנו סבלניים ביחס למניה הזו מהסיבה הכלכלית ועכשיו נראה שהיא גם תופסת מומנטום מחודש. מהלך מעל לרמת ה-33.26 דולר יחשב אישור למגמת העלייה. נמצאת גם ברשימת הפרימיום וול סטריט 10.

EWY דרום קוריאה: זוכה להמלצות כלכליות רבות. מהלך מעל ל-47.6 דולר יסמן התחלה של גל עולה חדש. תמיכה ב-45 דולר.

VNM וויאטנם: אין מספיק רקורד טכני ל-ETF וגם הסחירות לא מדהימה אבל אחרי שנתנו 4 ETFs שמרניות למדי, אחת ספקולטיבית לא תזיק. ישנם סימני התחזקות, וניתן לנסות רכש והגנה מתחת ל-25 דולר.

לכשעצמן, יש עוד מדינות שאפשר להשקיע בהן אם יש לכך גם סיבה כלכלית. מהבחינה הטכנית, מצאנו לנכון, בשלב זה, להתמקד באלו שהוזכרו כאן.