מיזוג מיטב-ישיר גובה משרות: כ-30 עובדים יעזבו

חלק מהעובדים יפוטרו בשל כפילויות תפקידים שייווצרו לאחר המיזוג ■ רוב המפוטרים - עובדי ישיר

מיזוג מיטב-ישיר בית השקעות נכנס השבוע לישורת האחרונה, כאשר בשני הגופים מקווים לקבל את אישורי הרגולציה השונים עוד לפני סוף השנה. על פי ההערכות, האישורים צפויים להתקבל עד יום חמישי הקרוב. ביממה האחרונה קיבלו הגופים את אישור האוצר למהלך, וכעת נדרשים גם אישורי רשות ני"ע ודירקטוריון הבורסה.

למרות שהמיזוג עדיין דורש אישורים נוספים, במיטב כבר מבצעים שינויים במצבת כוח האדם של הגוף הממוזג.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת המיזוג צפויים 30 עובדים משני הגופים לעזוב את תפקידם, חלקם יפוטרו וחלקם יעזבו כנראה ביוזמתם האישית. מרבית העובדים שיעזבו הם מישיר. מקורב למיזוג העריך כי מתוך כ-160-170 עובדים שמביאה עימה ישיר יוותרו לאחר המיזוג כ-140 בלבד. גורם אחר המקורב לישיר אף העריך כי בסופו של התהליך ייוותרו בבית ההשקעות הממוזג כ-100 עובדים בלבד.

אלה אינם הפיטורים הראשונים שיוצאים לפועל בעקבות מיזוג בית ההשקעות. לאחר המיזוג הראשון בין מיטב לגאון, עזבו את בית ההשקעות הממוזג כ-30 עובדים, רובם בתפקידים בהם נוצרו כפילויות בעקבות המיזוג.

מנהלי ישיר נפגעו

למרות רצונם של קברניטי מיטב וישיר להשלים את המיזוג בהקדם האפשרי, מתחת לפני השטח ישנה התמרמרות רבה בקרב עובדי ישיר, בעיקר בקרב עובדים בכירים שחלקם הגדירו את המיזוג כ"השתלטות" של מיטב על ישיר.

אחת הסיבות למרמור העז היא שכמעט אף אחד מהמנהלים הבכירים של ישיר לא קיבל תפקיד מקביל בבית ההשקעות הממוזג. החל ממנכ"ל ישיר, גיורא סרצ'נסקי, דרך מנכ"ל הגמל, גיל ויסמן, שהודיע באחרונה על עזיבתו, וכלה ברפי ניב, מנכ"ל קרנות הנאמנות של ישיר, שימונה לתפקיד משנה למנכ"ל הקרנות בבית ההשקעות הממוזג, כלומר, לתפקיד נחות יותר.

מבין יתר חברי הנהלת ישיר, רק שניים, שירלי רוכל, סמנכ"לית השיווק, ורונן גינתון, סמנכ"ל הלקוחות, יקבלו תפקידים מקבילים, כשרוכל תכהן כמנהלת שיווק במיטב וגינתון יהיה אחראי על שירות הלקוחות.

בעיה נוספת עימה מתמודדים קברניטי המיזוג היא בעיה לוגיסטית, לאחר שהתברר כי לא לכל עובדי בית ההשקעות הממוזג יהיה מקום במשרדיה הנוכחיים של מיטב במגדל המוזיאון בתל-אביב. לפיכך, תיוותר לפי שעה פעילות הגמל של בית ההשקעות יחד עם מחלקות נוספות במשרדי ישיר בפתח-תקווה.

המיזוג בין מיטב, גאון וישיר נחתם בנובמבר האחרון לאחר שמונה חודשי מו"מ בין הצדדים. על פי ההסכם, תחזיק מיטב, שבעלות צבי סטפק ושלמה סימנובסקי, 50.01% מהון המניות, בעוד גאון תדולל ל-28.56% וישיר תחזיק ב-21.43%. הבית הממוזג ינהל נכסים בהיקף של כ-25.7 מיליארד שקל. מי שינהל את האופרציה המורכבת הוא אילן רביב, מנכ"ל יובנק, כשמעליו יכהנו היו"ר, צבי סטפק, ושלושה סגני יו"ר, אבנר סטפק, שי פרמינגר ואריאל לנדאו.

ממיטב נמסר בתגובה, כי "תהליך המיזוג כולל באופן טבעי גם מהלכי התייעלות. אנחנו שמחים שהצלחנו בסופו של דבר להעסיק רוב מכריע של עובדי שני בתי ההשקעות". *