תוכניות במתחם הכוכבים בהרצליה יאושרו ע"י הוועדה המקומית

זאת, ללא צורך באישור הוועדה המחוזית של תל אביב שהסמיכה את הוועדה המקומית בהרצליה ■ בתוכנית מתחם הכוכבים הידוע גם כמתחם גליל ים מאושרות כ-4,000 יחידות דיור, מהן 800 מובטחות לזוגות צעירים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב, בראשותה של גילה אורון, הסמיכה את הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה לאשר תוכניות מפורטות בתחומו של מתחם הכוכבים, הידוע גם כמתחם גליל ים, ללא צורך באישור הוועדה המחוזית.

מתחם גליל ים משתרע על פני כ-850 דונם וממוקם מדרום לשדרות שבעת הכוכבים בהרצליה, מזרחית לנתיבי איילון ומערבית לקיבוץ גליל ים. תוכנית המתאר למתחם אושרה בשנה האחרונה ופורסמה למתן תוקף ביולי האחרון.

ההסמכה שאושרה לוועדה המקומית הרצליה מתייחסת לאישור תוכניות מפורטות מתוקף תוכנית המתאר המאושרת למתחם הכוכבים, כשתוכנית מפורטת מתרגמת את הוראותיה של התוכנית המתארית, המתווה את התכנון הכולל וקובעת שימושים נלווים לייעודי הקרקע שאושרו.

ההסמכה ניתנה על ידי שר הפנים לאחר שזה בדק את התנהלות הוועדה המקומית הפן המקצועי והתפקודי.

תוכנית המתאר הכוללת של הרצליה היא בתוקף משנות ה-60 של המאה הקודמת ועדכונה מתוכנן השנה הבאה. בתוכנית גליל ים מאושרות כ-4,000 יחידות דיור, מהן 800 מובטחות לזוגות צעירים. התוכנית כוללת שטחים ציבוריים רובעיים ושטחים ציבוריים כלל עירוניים כמו בית עלמין עם קיבולת של 20 אלף קברים, שדרוג מכון טיהור השפכים לרמת מי השקייה עירוניים ופארק עירוני בשטח של 200 דונם. בתוכנית מאושר גם שטח של 100 אלף מ"ר לתעסוקה לאורך נתיבי איילון וסמוך לקו הירוק של הרכבת הקלה.

בוועדה המחוזית תל אביב צויין כי הוועדה המקומית הרצליה היא הוועדה הראשונה שאושרה בה תוכנית לחלק משמעותי בעיר וועדה זו תתחיל באישור תוכניות מפורטות.