ההסתדרות מאיימת: "מלחמת עולם נגד תחנות הדלק של סונול"

ההסתדרות טוענת כי מנכ"ל החברה "מפר ברגל גסה" התחייבות שנתן ליו"ר ההסתדרות לפיה החברה תנהל באופן מיידי מו"מ להסכם קיבוצי עם עובדי התחנות ■ סונול טרם הגיבה לטענות ההסתדרות

ההסתדרות מאיימת לפתוח ב"מלחמת עולם" בתחנות הדלק של "סונול" כבר בשבוע הבא, זאת בטענה כי מנכ"ל החברה, תמיר פוליקר, "מפר ברגל גסה" התחייבות שנתן ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לפיה החברה תנהל באופן מיידי מו"מ להסכם קיבוצי עם עובדי התחנות.

לפני כחצי שנה הצטרפו להסתדרות מנהלי תחנות הדלק של סונול יחד עם המתדלקים ועובדים נוספים, המועסקים כולם באמצעות חברה נכדה של סונול - "ספרינט מוטורס". ההסתדרות איימה אז לפתוח בעיצומים, ואילו לאחר פגישה בין עיני לפוליקר, סיכמו השניים שני דברים: יתנהל מו"מ על תוכנית ההתייעלות של סונול תוך הקפאת פיטוריהם של 22 מנהלי תחנות - פיטורים שנבעו מכוונת החברה שלא להציב יותר מנהלים בכל תחנת דלק, ולעבור ל"ניהול אזורי". הסיכום השני קבע כי הנהלת סונול תנהל מו"מ עם נציגות העובדים, לצורך חתימה על הסכם עבודה קיבוצי.

עיני אף דאג לכך שכל המגעים עם סונול יתקיימו הרחק מעיני התקשורת, ומאז אותה פגישה שמר על שקט תעשייתי. אלא שבהסתדרות טוענים כי סונול לא עמדה בהתחייבות לנהל מו"מ, ולכן הכריזו בשבוע שעבר על סכסוך עבודה בחברה.

בעקבות הכרזת הסכסוך, פוליקר שוב נפגש ביום חמישי האחרון עם עיני, והסכים לטענת ההסתדרות להיכנס למו"מ מיידי להסכם קיבוצי, בתמורה לכך שההסתדרות לא תנקוט בינתיים בצעדים ארגוניים. ואולם, כך על פי ההסתדרות, סונול עדיין לא פתחה במו"מ. "ננהל מאבק עד שנגיע להסכם קיבוצי. אין לנו שום כוונה לוותר או לסגת ונפעיל את כל הכלים העומדים לרשות ההסתדרות כדי להביא את ההנהלה לשולחן המו"מ".

תגובת ספרינט מוטורס: "ספרינט מוטורס מנהלת משא ומתן עם נציגי העובדים בקצב והתדירות הנדרשים והיא מתפלאה כי נציגי העובדים בוחרים לנהל את המשא ומתן דרך התקשורת".