שי בן-יצחק מתרחק מ-888: פורש מדירקטוריון החברה

בן-יצחק נמנה עם 4 מייסדי ענקית ההימורים ונחשב ל"מוח" שמאחוריה ■ לפי ההודעה, הוא פורש כדי להקדיש יותר זמן למשפחתו

12 שנה לאחר הקמתה, וכשהוא חתום על אחת מהצלחות ענף האינטרנט המקומי, שי בן יצחק פורש מדירקטוריון ענקית ההימורים המקוונים 888, ומשלים עוד שלב בהתנתקותו מהחברה. לפי הודעת 888 , בן יצחק פורש מהדירקטוריון כדי להקדיש יותר זמן למשפחתו, אך סביר להניח כי הוא פורש גם בשל מיצוי עצמי - דבר שקורה ללא מעט מייסדים.

מרגע הקמתה, בן יצחק היה המייסד היחיד מבין ארבעת מייסדי 888 - אבי ואהרון שקד ואחיו רון בן יצחק - שכיהן בתפקידים ניהוליים בחברה. מלבד היותו "המוח" שמאחוריה (חתום על פיתוח התוכנה הראשונית של 888), כיהן בן יצחק כמנכ"ל רנדום לוג'יק, שהייתה זרוע הפיתוח של 888 עד שפעילויות החברה אוגדו תחת מותג אחד - 888 Holdings.

עם הזמן פרש גם מתפקידו זה, ונותר לכהן כדירקטור וכאחד מבעלי המניות הגדולים בחברה. בן יצחק ואחיו רון מחזיקים כיום בשיעור של 11% בקירוב מהון המניות של 888 - אחזקה ששווייה הוא 66 מיליון דולר. 888 נסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 658 מיליון דולר לאחר שעלתה מתחילת השנה בשיעור של 15%.

הון של כ-200 מיליון שקל

בן יצחק (40) השכיל במהלך חייה הציבוריים של 888 לממש חלק מאחזקותיו בחברה. במסגרת הנפקת החברה, שהייתה רק הצעת מכר ובוצעה בספטמבר 2005, מכר בן יצחק מניות תמורת 61 מיליון דולר, ואילו במהלך ארבע השנים שחלפו מאז מימש מניות תמורת סכום כולל של 50 מיליון דולר בקירוב. לכן, סך שווי הונו בחברה (כולל המניות שנותרו לו) עומד על 200 מיליון דולר בקירוב (כולל דיבידנדים שחילקה 888 לאורך השנים).

נכון להיום בעלי השליטה בחברה הם האחים אבי ואהרון שקד, שמחזיקים בשיעור של 49.8% מהון החברה. בעל המניות המוסדי הגדול בחברה הוא פידליטי, חברת קרנות הנאמנות הגדולה בעולם, לה אחזקה של 11.4%.

בן יצחק מתגורר מזה כשנתיים בכפר נטר, ומקפיד להתרחק מהתקשורת כמו מאש. לפי הידוע, הוא גם אינו מרבה לנצל את הונו לשם השקעה בחברות ומיזמים אחרים. לפחות מבחינה תקשורתית, פרישתו מדירקטוריון 888 מתאימה לו כמו כפפה ליד. אם וכאשר יחזור למכור מניות, ויחדל מלהיות בעל עניין, לא יחויב בדיווח על מכירותיו.