הסכם סובסידיה חדש לרכבת ישראל - תגמול לפי שביעות רצון

עפ"י ההסכם החדש של הרכבת שנחתם היום עם הממשלה, התגמול יבוסס גם על הרחבת הפעילות בתחום הסעת הנוסעים והובלת המטענים ■ מנכ"ל הרכבת: "נשקיע מאמצים להעלאת רמת השירות לנוסעים"

רכבת ישראל תקבל תגמול בהתאם לשביעות רצון הלקוחות והרחבת הפעילות בתחום הסעת הנוסעים והובלת המטענים, כך קובע הסכם הסובסידיה החדש לרכבת שנחתם היום עם הממשלה. את ההסכם החדש יזמו מנכ"ל רכבת ישראל יצחק (חקי) הראל בשיתוף משרד התחבורה ומשרד האוצר.

לדברי הראל, ההסכם יביא את החברה להשקיע מאמצים בהרחבת הפעילות להעלאת רמת השירות הניתן לנוסעים. לדבריו "מודל זה, הופך למעשה את החברה לחברה עסקית האחראית למכלול פעילותה ולסיכונים והסיכויים הנובעים ממנה".

עד היום ניתנה לרכבת סובסידיה שנקבעה לפי הגרעון התפעולי שלה. בהסכם הנוכחי תקבל הרכבת סובסידיה קבועה שתהיה קטנה משמעותית מצרכי החברה וסובסידיות נוספות יינתנו לרכבת רק בכפוף להגדלת מספר הנוסעים הקבועים, הגדלת היקף המטענים ושיפור הדיוק ורמת השירות. הרכבת תחויב בקנסות בגין אי עמידה ביעדים.

שינוי נוסף שמביא ההסכם החדש הוא הבטחה שכל הכנסות הרכבת מפעילות הסעת נוסעים, הובלת מטענים ומסחר יובטחו למימון פעילותה השוטפת.