הדור הבא בטלוויזיה: GooMe אינטראקטיב מציעה פתרון לחברות הכבלים

חברת הסטארט-אפ הישראלית מפתחת מערכת ניהול תוכן, שמציעה בממשק אחד תוכן טלוויזיוני, תוכן אינטרנטי וגישה לתכנים הביתיים - ישירות מהטלוויזיה, באמצעות ממיר חכם

בזמן שחברות סטארט-אפ רבות מתמקדות בפיתוח של פתרונות טכנולוגיים לחיבור בין הטלוויזיה לבין האינטרנט - מהלך שמאיים על תעשיית הטלוויזיה המסורתית - קיימות חברות שמאמינות כי תפקידן של חברות הכבלים והלווין רחוק מלהסתיים, והן יכולות להתאים את עצמן למציאות שבה תכנים טלוויזיוניים רבים מוצאים את דרכם לרשת החינמית. חברת הסטארט-אפ הישראלית GooMe אינטראקטיב היא אחת מהן.

גומי אינטראקטיב הוקמה ב-2001 כזרוע אינטראקטיבית של תיא תקשורת, ביוזמת דני פלד (מנכ"ל החברה), עמי גניגר (מנכ"ל תיא תקשורת), עדי דיאמנט (יו"ר גומי) ורונן שני. בתחילת דרכה ניסתה החברה להציע שירותים טכנולוגיים לחברות תקשורת, אך בשנתיים האחרונות היא מתמקדת בפיתוח M Cube, פתרון OTT (Over The Top).

לדברי פלד, הפתרון של החברה "מציע מערכת ניהול תוכן, שמאפשרת לספק תוכני מדיה עשירה, על-גבי תשתית האינטרנט הפתוחה. הדור הבא של הטלוויזיה נמצא על גבי תשתית האינטרנט, והתעשייה מתקדמת לעולם שבו שחקנים, כגון חברות כבלים, מפעילות סלולר או ספקיות אינטרנט, יחלו להציע גם שירותי טלוויזיה".

להבדיל מחברות כמו בוקסי הישראלית, שמפתחות פלטפורמות המעודדות צרכנים להתנתק מחברות הכבלים, גומי נוקטת בעמדה הפוכה. לדברי פלד, "למפעילים יש יכולת שיווק אדירה, התממשקות למערכת בילינג, ותמיכה בשירות. אנשים יהיו מוכנים לשלם תמורת תוכן חוקי ומאובטח".

המוצר שמפתחת החברה הוא מערכת ניהול תוכן, שמציעה בממשק אחד תוכן טלוויזיוני, תוכן אינטרנטי וגישה לתכנים הביתיים - ישירות מהטלוויזיה, באמצעות ממיר חכם.

פלד מסביר כי מדובר במעין מרכז בידור. "זה נכון שיש מוצרים קיימים שמאפשרים לחבר בין הטלוויזיה והאינטרנט, אבל אנשים לא רוצים להתעסק בטכנולוגיה מורכבת, אלא רוצים קופסה אחת פשוטה שתרכז את הכול בשבילם", הוא אומר.

המוצר כולל גם מעטפת חברתית, המאפשרת גישה ישירה לחשבונות באתרים חברתיים כמו Picasa וטוויטר, ויישומים טכנולוגיים, כגון יכולת לסנכרן אוטומטית בין תוכן וידיאו על המחשב וכתוביות שנמצאות באינטרנט. גומי מוכרת את המערכת למפעילות על בסיס מודל רישוי ובהתאם לכמות התקנות. המפעילות מטמיעות אותה, ומציעות לצרכן פתרון אינטראקטיבי בתשלום. לדברי פלד, "המפעילות יכולות להתבסס על מודלים שונים של תמחור, בהתאם להעדפות הצרכן".

תיא תקשורת, המחזיקה ב-73% מגומי, השקיעה מיליוני דולרים בהקמת החברה. "היינו כבר רווחיים, עד ששינינו מיקוד והתחלנו לפתח את המוצר הנוכחי", מסביר פלד. "אני מאמין שבתוך שנתיים נגיע לרווחיות". כעת מתחילה החברה בתהליך פיילוט עם גופי תקשורת גדולים באירופה, ובישראל מכרה את הטכנולוגיה לאורנג', אולם זו טרם עשתה בה שימוש. כאן, יש לציין, טמון עקב אכילס של גומי - גורלה תלוי באסטרטגיה שינקטו המפעילות.