תחזית האיומים לרשת ב-2010: הרשתות החברתיות יהיו במוקד

חברת אבטחת המידע מק'אפי: "פושעי המחשוב מתאימים את ארגז הכלים שלהם לפגיעה ברשתות החברתיות, כגון פייסבוק, טוויטר ויישומי צד שלישי באתרים אלה"

גם השנה הבאה לא צפויה להיות בטוחה במרחב האינטרנטי: חברת אבטחת המידע מק'אפי פרסמה את תחזית האיומים שלה ל-2010, לפיה צפויה עלייה בהיקפי הסוסים הטרויאנים והתוכנות הזדוניות, וכן עלייה ברמת התחכום של איומים אלה. עם זאת, במק'אפי מאמינים כי בשנה הקרובה נראה גם גידול בהצלחת המאבק בפשיעה המקוונת.

הרשתות החברתיות והיישומים מבוססי הרשת יהיו בשנה הבאה בדרגת סיכון גבוהה יותר, לנוכח הגידול בשימוש בהם בשנים האחרונות. על-פי מק'אפי, משתמשי ומפעילי אתרי הרשתות החברתיות יעמדו בפני איומים רבים בשנה הבאה.

"פושעי המחשוב מתאימים את ארגז הכלים שלהם לפגיעה ברשתות החברתיות, כגון פייסבוק, טוויטר ויישומי צד שלישי באתרים אלה", טוענת החברה. "משתמשים יהפכו לפגיעים יותר להתקפות. פושעי המחשוב יתחזו לחברים ברשת החברתית ויעבירו לגולשים האחרים לינקים, שיובילו לתוכנות מזיקות".

כמו כן, מק'אפי מעריכה כי החברה שתמשוך את מרב תשומת-הלב של הפשיעה המקוונת תהיה אדובי, ולא מיקרוסופט, בעקבות הצלחת תוכנות Acrobat Reader ו-Flash מתוצרתה. מק'אפי צופה כי ב-2010 תהפוך אדובי ליעד המועדף על פושעי המחשוב, אפילו יותר מיישומי ה-Office של מיקרוסופט.