הוגש כתב אישום נגד אלי רייפמן; טוען: "לא זייפתי ולא רימיתי"

מייסד אמבלייז מואשם כי זייף מסמכים כדי לקבל הלוואות בסך 6.3 מיליון שקל ■ נשלח למעצר-בית מלא בכתובת שנותרה חסויה, בערבות של 700 אלף שקל ■ אמר במהלך הדיון בבית המשפט: "אני לא מודאג"

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגש כתב אישום נגד מייסד אמבלייז, אלי רייפמן, המואשם כי רימה 3 גורמים וקיבל מהם הלוואות בסך 6.3 מיליון דולר, תוך שימוש במסמכים של מוסדות בנקאיים שזייף.

רייפמן מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף. משפטו ייפתח ב-18 בינואר בפני השופט דוד רוזן.

לאחר שסניגורו הודה לצורך הדיון כי קיימות ראיות לכאורה נגד רייפמן, הסכימו הצדדים כי רייפמן ישהה עד אז במעצר-בית מלא בכתובת שנותרה חסויה, ויהיה תחת פיקוח אימו, בת-זוגו והעוזרת האישית שלו.

השופטת חיותה כוחן התנתה את השחרור בכך שרייפמן יפקיד ערבויות ומזומן בסך 700 אלף שקל.

בכתב האישום, שהגישה עו"ד ענבר פלש-שם טוב מפרקליטות מחוז תל-אביב, נטען כי בפברואר השנה לווה רייפמן 3 מיליון דולר מחברת ווינטון קפיטל הולדינגס, והתחייב לשעבד 9 מיליון מניות באמבלייז. הוא אמר לווינטון כי אינו יכול לגלות את שם הנאמן המחזיק עבורו במניות מסיבות שונות, וכי זהות הנאמן ידועה רק לו ולעו"ד דורון אפיק, ששימש כנאמן להסכם ההלוואה.

רייפמן מואשם כי זייף, בעצמו או באמצעות אחר, מסמך של חברת הברוקרים האנגלית J.M.FINN, המצהיר כי היא מחזיקה עבורו בנאמנות לפחות 9 מיליון מניות אמבלייז. בהוראתו, השחיר עו"ד אפיק את שמה של חברת הברוקרים והעביר את המסמך לווינטון.

באישום השני נטען כי רייפמן חתם על הסכם למכירת 10 מיליון מניות אמבלייז לקרןDouble U Trading תמורת 3.3 מיליון דולר. גם כאן נדרש רייפמן למסור מסמך המאשר כי הוא מחזיק במניות. הוא לקח הודעת דוא"ל ששלחה נציגת חברת הברוקרים J.M.FINN המאשרת כי רייפמן מחזיק בחשבון אצלם, וזייף את תוכנה כאילו נאמר בה שיש לו חשבון מניות אמבלייז אצלם. הוא הדפיס את הדוא"ל ומסר אותו לעו"ד אפיק, כראייה לקיומו של נאמן המחזיק במניות שלכאורה מצויות בבעלותו.

בעקבות הדוא"ל המזויף, עו"ד אפיק העביר לגורמים שונים לפי הוראת רייפמן סכום של 3.3 מיליון דולר שהפקידו הקרן ואדם נוסף בחשבון הנאמנות.

שני מעשי הזיוף, כך נטען, נעשו בפער של שבועיים וחצי בלבד.

"אני לא מודאג, לא זייפתי ולא רימיתי", אמר רייפמן במהלך הדיון בבית המשפט.

הפרקליטות טוענת כי בידיה עדויות של הגורמים שהעבירו לרייפמן את הכספים, עדויות שנגבו בחיקור דין באנגליה משני נציגי חברת הברוקרים הטוענים כי המכתבים שהציג רייפמן לא נכתבו על-ידם, וכן רישום של החברה המנהלת את רישום כל החברות הנסחרות בבורסה בלונדון, ולפיו באותה תקופה (פברואר 2009) לא היו בידי חברת הברוקרים האמורה מניות אמבלייז שהוחזקו בנאמנות עבור רייפמן. (ת"פ 09-12-39852).