המיליארדר סאני קאהן רכש 17% מהון בי.ג'י.איי של בארינבוים

מחיר העסקה משקף למניה פרמיה של כ-18.6% ■ בי.ג'י.איי. תקים חברת בת לצורך הפעילות המשותפת עם חברת הנדל"ן הפרטית של קאהן, קרסנט הייטס, אשר יוזרמו אליה עשרות מיליוני דולרים לצורך השקעה בנדל"ן בארה"ב

חברת בי.ג'י.איי . השקעות שבשליטת צביקה בארינבוים, הודיעה היום כי סאני קאהן וראסל גלבוט, בעלי השליטה בחברת הנדל"ן האמריקנית קרסנט הייטס, השקיעו בבי.ג'י.איי. כ-38 מיליון שקל שהם 10 מיליון דולר תמורת כ-20.24% מזכויות ההצבעה בחברה וכ-17% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה. זאת לפי מחיר של 4.18 שקל למניה. מחיר זה משקף פרמייה של כ-18.6% לעומת מחיר הבסיס של המניה הבוקר בבורסה בת"א. העסקה משקפת שווי כ-223 מ' שקל לבי.ג'י.איי.

לצורך הפעילות המשותפת עם קרסנט הייטס, בי.ג'י.איי. תקים חברת בת אשר יוזרמו אליה סכומים משמעותיים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, הן ממקורותיה והן ממקורות חיצוניים כגון גופים מוסדיים ואחרים, אשר ייועדו לביצוע השקעות בארה"ב בשיתוף עם קבוצת קרסנט הייטס. עסקה זו מצטרפת לעסקה שהושלמה בשבוע שעבר על ידי בי.ג'י.איי. לרכישת הבנק לפיתוח התעשייה מידי המדינה תמורת כ-573 מיליון שקל. בי. ג'י.איי. תשקיע עשרות מיליוני דולרים בנדל"ן בארה"ב.

צביקה בארינבוים אמר היום: "אנו מברכים על כניסתם של משקיעים כמו סאני קאהן וראסל גלבוט לחברת בי.ג'י.איי. ושמחים במיוחד על ההזדמנות שניתנה לנו להשקיע עמם בתחום התמחותם. להערכתנו, שוק הנדל"ן בארה"ב מהווה הזדמנות השקעה מצוינת בעת הזו וקבוצת קרסנט הייטס הינה השותפה האולטימטיבית לשם כניסתנו לתחום זה."

נציגו של סאני קאהן, מר אבי סעדה, אשר יכהן כדירקטור בחברה אמר היום: "אנו מעריכים את קבוצת בי.ג'י.איי. ומאמינים בפוטנציאל העסקי שלה וביכולת מנהליה לייצר ערך משמעותי, בדרכה להפוך לאחת מחברות ההשקעות המובילות בישראל".

קרסנט הייטס, אשר הוקמה על ידי סאני קאהן לפני כ-25 שנה, הינה אחת מחברות הנדל"ן הפרטיות הגדולות בארה"ב. היא הקימה פרויקטים יוקרתיים בהיקף של עשרות אלפי דירות בכל הערים המרכזיות באמריקה, ביניהן ניו-יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, מיאמי ואחרות.

הכנסות הקבוצה בין השנים 2003 ועד 2007 עמדו על כ-5 מיליארד דולר והרווח הנקי עמד על למעלה מ-1 מיליארד דולר. החברה מימשה החל משנת 2005 את מרבית נכסיה בארה"ב לאחר שחזתה את המשבר המתקרב, וכיום מזהה הזדמנויות רבות והחלה במסע רכישות אגרסיבי.

החברה ביצעה גם מספר השקעות בתחום הנדל"ן בישראל מתחם ליד רסיטל בתל אביב המיועד לבניית מגדל מגורים ומתחם עלית ברמת גן אשר נמכר בשנת 2007 לאזורים תמורת כ-80 מ' דולר.

היכרותם של בארינבוים וקאהן החלה בעת שהשניים התמודדו יחד על רכישת חברת שיכון ובינוי מידי שרי אריסון תמורת סכום של כ-440 מ' דולר, עסקה שבסופו של דבר לא יצאה אל הפועל.