סאני קאהן ובארינבוים ישקיעו 20 מיליון דולר בנדל"ן בארצות-הברית

קהאן ישקיע 38 מיליון שקל בבי.ג'י.איי של בארינבוים, עמו ניסה לרכוש בעבר את שיכון ובינוי ■ בי.ג'י.איי תעמיד 20 מיליון דולר להשקעות נדל"ן משותפות בארה"ב

חודש לאחר שזכה במכרז לרכישת הבנק לפיתוח תעשייה תמורת 572 מיליון שקל, מכניס צביקה בארינבוים שני משקיעים חדשים לחברת האחזקות שבשליטתו, בי.ג'י.איי.

השניים - סאני קאהן וראסל גלבוט - הם בעלי השליטה בחברת הנדל"ן האמריקנית קרסנט הייטס (Crescent Heights). הם ירכשו 17% ממניות חברת האחזקות תמורת כ-38 מיליון שקל - סכום שיועמד (במקביל לסכום דומה שתעמיד בי.ג'י.איי) לחברה בת שתבצע השקעות נדל"ן משותפות בארה"ב.

העסקה (לפי 4.18 שקל למניה) משקפת שווי של 185 מיליון שקל לבי.ג'י.איי (לפני הכסף), פרמיה של 19% על מחיר השוק. הבוקר נפתח המסחר במניית בי.ג'י.איי במחיר של 3.52 שקל, ובתגובה לידיעה זינקה המניה ב-7% למחיר של 3.76 שקל. בארינבוים מחזיק כיום ב-87.4% ממניות החברה.

לצורך הרכישות עם קרסנט הייטס, תקים בי.ג'י.איי חברת בת אליה יוזרמו כספי ההשקעה של קאהן וגלבוט, וכן כספים שיגויסו ממקורות חיצוניים כגון גופים מוסדיים ואחרים. הכספים הללו ייועדו לביצוע השקעות בארה"ב בשיתוף עם קבוצת קרסנט הייטס.

דוברו של בארינבוים מסר היום כי קרסנט הייטס נחשבת לאחת מחברות הנדל"ן הפרטיות הגדולות בארה"ב. הכנסותיה בין השנים 2003 ל-2007 עמדו על כ-5 מיליארד דולר, והרווח הנקי שלה עמד על למעלה ממיליארד דולר. עוד הוסיף הדובר, כי החברה מימשה החל משנת 2005 את מרבית נכסיה בארה"ב, וכיום היא מזהה הזדמנויות רבות והחלה במסע רכישות אגרסיבי.

החברה ביצעה גם מספר השקעות בתחום הנדל"ן בישראל: מתחם ליד אולמי רסיטל בת"א המיועד לבניית מגדל מגורים, ומתחם עלית ברמת גן, שנרכש משטראוס גרופ ונמכר בשנת 2007 לאזורים תמורת כ-80 מיליון דולר.

בארינבוים וקאהן מכירים כבר מ-2006 אז התמודדו יחד על רכישת השליטה בשיכון ובינוי מידי שרי אריסון תמורת סכום של כ-440 מיליון דולר, עסקה שבסופו של דבר לא יצאה אל הפועל. זאת לא העסקה היחידה ממנה בארינבויום ניצל בתקופת הגאות הקודמת, והוא מגיע לסוף המשבר ותחילת הסייקל החדש במצב טוב, דווקא בשל הימנעותו מעסקאות מסוימות.

ההון העצמי של בי.ג'י.איי בסוף הרבעון השלישי היה 108 מיליון שקל - 28% מהמאזן - ובקופת החברה מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף גדול של כ-320 מיליון שקל. התיאבון של בארינבוים, שבחן לאחרונה כניסה להשקעה בלידר השקעות של שרם-פודים גרופ, נותר גדול, והוא יכול לנצל את המזומן שבידו ואת רמות המחירים בשוק לבניית פורטפוליו חדש.