שחר חדש רכשה מ-ITS נכס מניב בכפר-סבא ב-21.5 מיליון שקל

ITS תשכור משחר חדש את הנכס לתקופה של 5 שנים ■ העסקה בוצעה לפי תשואה של 9.5%, ודמי השכירות הצפויים להתקבל מהמתחם עומדים על כ-2.04 מיליון שקל לשנה בתוספת מע"מ

חברת הנדל"ן המניב שחר חדש, שבשליטת בן ציון וינשטוק, חברת הביטוח הפניקס, שלמה אליהו ויוסי גבאי, רכשה היום חלק מזכויות החכירה המהוונות במגרש בן 4,000 מ"ר באזור התעשייה עתיר ידע בכפר סבא תמורת 21.5 מיליון שקל. הנכס נמכר מידי חברת ITS, יצרנית מערכות מסחריות עבור לקוחות תעשייתיים, שתשכור משחר חדש את הנכס לתקופה של חמש שנים.

שחר חדש היא חברה ציבורית שנקראה בעבר סיני החזקות ביטוח והיתה פעילה עד סוף 2007 בעיקר בתחום הביטוח באמצעות החברות בנות שומרה חברה לביטוח בע"מ וסיני מורשי חיתום סוכנות לביטוח בע"מ.

במסגרת העסקה רכשה החברה חלקים מסוימים ממבנה מניב בן ארבע קומות. העסקה בוצעה בשיטת Sale and Leaseback, שבה מתחייב המוכר לשכור את הנכס לתקופה ארוכת טווח.

העסקה בוצעה לפי תשואה של 9.5% ודמי השכירות הצפויים להתקבל מהמתחם עומדים על כ-2.04 מיליון שקל לשנה בתוספת מע"מ. חברת שחר חדש התחייבה כלפי המוכרת כי היא לא תמכור את המתחם במשך 10 שנים ונתנה למוכרת אופציה לרכישת המתחם כעבור 10 שנים במחיר בו רכשה החברה את המתחם כשהוא צמוד למדד המחירים לצרכן.

מימון העסקה יהיה מהונה העצמי של החברה ומהלוואה שהיא תיטול ממוסד בנקאי.

המוכרת, חברת ITS, מתמחה במוצרים רב תחומיים המכילים מערכות אלקטרו-מכאניות מדויקות מבוקרות מחשב. היא החליטה למממש את הנכס כדי להעמיד משאבים נזילים לטובת הרחבת בסיס הלקוחות והפעילות בישראל ובסין.

לדברי מנכ"ל שחר חדש, יוסי גבאי, "בשנה האחרונה נכנסנו לפעילות בתחום הנדל"ן המניב ועסקה זו סוגרת השקעות של 65 מיליון שקל בנדל"ן מניב ב-2009 ומגדילה את נכסי הנדל"ן המניב של חברה לכדי 110 מיליון שקל".