בכירי וולס פארגו יקבלו בונוסים בגין 2009 במניות - ולא במזומן

המנכ"ל ו-3 מנהלים בכירים בבנק יקבלו מניות בשווי 25 מיליון דולר ■ גם גולדמן זאקס יישלם את הבונוסים על ביצועי 2009 לבכיריו במניות ולא במזומן ■ מומחים: זה לא יבטל את הזעם הציבורי על הבנקים

מועצת הדירקטוריון של בנק וולס פארגו הודיעה אתמול כי המנכ"ל ו-3 מנהלים בכירים בבנק לא יקבלו בונוסים במזומן בגין הביצועים של 2009, אלא בונוסים בצורה של מניות בשווי 25 מיליון דולר.

מנכ"ל הבנק ג'ון סטומפף יקבל מניות בשווי 10 מיליון דולר, סמנכ"ל הכספים, ראש חטיבת הבנקאות המסחרית וראש חטיבת הבנקאות הפרטית יקבלו כל אחד מניות בשווי של 5 מיליון דולר. המניות יחולקו לבכירים בעוד 3 שנים, רק אם הבנק יעמוד ביעדי ביצוע מסוימים שהוגדרו מראש, ורק אם הם יישארו בוולס פארגו ולא יעברו לבנק מתחרה.

בהחלטה זו, בנק וולס פארגו הלך בעקבות גולדמן זאקס, שהודיע בדצמבר כי יישלם את הבונוסים על ביצועי 2009 לבכיריו במניות ולא במזומן.

נזכיר, כי בחודש שעבר וולס פארגו, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, החזיר לממשל האמריקני 25 מיליארד דולר שקיבל במסגרת תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בארה"ב (tarp) באוקטובר 2008.

מומחים לגבי ענף הבנקאות האמריקני מעריכים, כי החזר החובות לממשל האמריקני ומעבר לתשלום בונוסים במניות ולא במזומן לא בהכרח יובילו לביטול הזעם הציבורי על הבנקים והמדיניות שלהם פוסט המשבר הכלכלי, וזאת בחשש שעם ההתאוששות הכלכלית של המוסדות, מניותיהם יזנקו - וכך גם הבונוסים לבכירים.