הסוף ל-TARP: האוצר האמריקני הזרים את הכספים האחרונים

הזרים 29.3 מיליון דולר ל-10 בנקים בארה"ב שנקלעו לקשיים ■ שר האוצר גייתנר: מעתה המשאבים יוקצו לטובת בעלי הבתים לצורך הגנה מעיקולים, ולטובת הלוואות לעסקים קטנים

זהו, הקופה התרוקנה. משרד האוצר האמריקני הודיע אמש כי הזרים 29.3 מיליון דולר ל-10 בנקים בארה"ב שנקלעו לקשיים, ובכך גמר את קופת הכספים הממשלתית שיועדה לחלץ את המערכת הפיננסית מהמשבר - תוכנית בהיקף 700 מיליארד דולר שהעיבה על כיסו של משלם המסים האמריקני ושזכתה לשם TARP.

למרות שהאוצר התכוון לצמצם את ההתערבות והסיוע הממשלתי, שר האוצר גייתנר אמר כי מעתה המשאבים יוקצו לטובת בעלי הבתים לצורך הגנה מעיקולים, ולטובת הלוואות לעסקים קטנים.

תוכנית החילוץ למערכת הפיננסית היתה נתונה למטחים של ביקורת, בראש ובראשונה בטענה של שימוש לא נכון בכספי הציבור. "המהלך הזה חורג מהחוק הנוכחי וגם מההתחייבות שלנו שכל דולר שנקבל חזרה יוחזר למשלם המסים כדי לצמצם את החוב הלאומי", אמרו המבקרים מהסנאט האמריקני.

לעומתם, נשיא ארה"ב, ברק אובמה אמר כי "תוכנית TARP אמנם היתה גדושת טעויות ועבדנו קשה כדי לתקן אותן, אך התוכנית שירתה את מטרתה, ובעלות נמוכה בהרבה מכפי שצפינו", לדבריו.