סוף לסבלנות? סגן שר החוץ: "סנקציות על אירן - בתוך חודש"

אמר איילון: "לא בטוח שהמשטר באיראן כיום, יהיה המשטר בעוד שנה" ■ איילון רמז כי ייתכן ומאחורי הקלעים מתגבשת קואליציה שמתכוונת להגיב בקרוב לסירובה של איראן לשתף פעולה עם המערב

סגן שר החוץ דני איילון, אומר הבוקר כי בקרוב מאוד יגיב העולם להתנהלות של איראן בנושא הגרעין - ומבטיח: סנקציות בתוך חודש. בשבת תרבות שנערכה בתל אביב, אמר איילון: "לא בטוח שהמשטר באיראן כיום, יהיה המשטר בעוד שנה".

מי שכיהן בעבר כשגריר ישראל בארה"ב, רמז כי ייתכן ומאחורי הקלעים מתגבשת קואליציה שמתכוונת להגיב בקרוב לסירובה של איראן לשתף פעולה עם המערב. "העולם מתגבש נגד הגרעין האירני", אמר איילון. "בתוך חודש נראה סנקציות נגד אירן. ככל הנראה יש הסכמה בין וושינגטון, בייג'ין ומוסקבה כי אירן גרעינית היא הרס הסדר העולמי הקיים".

התבטאותו של איילון באה שעות מספר לאחר התבטאותו החריגה של שר החוץ האירני מנושהר מוטקי, הלילה, בראיון לטלוויזיה הממלכתית האירנית. "במערב חייבים להחליט בתוך חודש האם הם חותמים על הסכם לאספקת דלק גרעיני, ואם לא - נתחיל להעשיר אורניום באופן עצמאי", אמר מוטקי והדגיש כי "זהו אולטימטום".

על הפלסטינים: "הזמן פועל נגדם"

במקביל, התייחס איילון גם למשא ומתן התקוע מול הפלסטינים. "היום, יותר מתמיד, הממשל בארצות הברית מבין שהתנאים למשא ומתן לשלום הם קשים - והבעיה העיקרית היא שהפלסטינים לא מוכנים להתגמש בעמדתם", אמר איילון. "אנו חותרים לשלום, אך לא במחיר סיכון האינטרסים של ישראל. הפלסטינים צריכים להבין כי הזמן פועל נגדם".

הלילה אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי על רקע האירועים האחרונים בגדה המערבית, הוא שוקל את המשך שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל באזור. "הפרובוקציות והתקיפות התרבו לאחרונה. אנו מוצאים את עצמנו לפני נקודה בה נבחן מחדש את מעשינו. אם שיתוף הפעולה לא יפחית את הפרובוקציות, אנו נשקול אותו מחדש", אמר אבו מאזן בראיון לטלוויזיה הפלסטינית.