האם שוק העבודה בארה"ב ייצר משרות חדשות בדצמבר?

ביום ו' הקרוב יפורסם דו"ח העבודה לדצמבר 2009 - כלכלנים צופים גריעה של 1,000 משרות ■ בנובמבר נגרעו "רק" 11 אלף משרות לעומת צפי לגריעה של 119 אלף משרות

בין מוקדי המאקרו השבוע בארה"ב נמצא דו"ח התעסוקה לחודש דצמבר 2009, שיפורסם ביום ו' הקרוב. נזכיר כי בחודש נובמבר הופתע השוק לטובה כשבנובמבר נגרעו בארה"ב 11 אלף משרות "בלבד" לעומת צפי לגריעה משמעותית הרבה יותר של 119 אלף משרות.

כלכלנים חוזים כי ייתכן שהנפילה התעסוקתית החמורה ביותר בארה"ב מאז מלחמת העולם השנייה הגיעה כמעט לסיומה בדצמבר 2009, כשבחודש החולף נגרעו רק 1,000 משרות בארה"ב - הירידה הקטנה ביותר מזה שנתיים. עם זאת, השוק מצפה לעלייה של 0.1% בשיעור האבטלה ל-10.1%.

על פי סקר של "בלומברג", מצפים 58 כלכלנים מובילים בארה"ב כי לאחר ששוק העבודה האמריקני השיל 7.2 מיליון משרות מאז דצמבר 2007, הוא חייב ב-2010 להתחיל לייצר משרות. "עסקים וחברות מתחילים לצאת מהקונכיות שלהם", ציין זאק פאנדל, כלכלן בנומורה ניירות ערך בניו יורק. "עברנו את העיקול והתחלנו את הדרך להתאוששות", הוסיף פאנדל.

ג'פרי ג'ורס, מנכ"ל חברת ההשמה הגדולה בעולם מנפאואר, ציין בראיון ל"בלומברג" כי "עלייה בגיוס עובדים היא חלק קלאסי וחשוב בהתאוששות כלכלית. החברה שלנו רואה עלייה איטית אך עקבית בגיוס עובדים וזה סימן טוב כי אנחנו רואים את זה על בסיס רחב של חברות ועסקים".