יש לה בקשת חברות: נענע10 - השותפה של פייסבוק בישראל

על-פי ההסכם תקיים נענע10, המוחזקת על-ידי נטוויז'ן וערוץ 10, הדרכות וסדנאות למפרסמים הישראליים על אפשרויות ויתרונות הפרסום בפייסבוק ■ הפעילות צפויה להתחיל ברבעון הראשון של 2010

2010 נפתחת בסערה באינטרנט הישראלי - נענע10 הודיעה היום (א') כי היא חוברת לפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, באמצעות הסכם ייצוג ושיווק שנחתם עימה. במסגרת ההסכם תשווק נענע10 את כלל מוצרי פייסבוק למפרסמים הישראליים, ותהיה השותפה הרשמית של פייסבוק בישראל.

על פי ההסכם, תקיים נענע10, המוחזקת על-ידי נטוויז'ן (50%) וערוץ 10 (50%), הדרכות וסדנאות למפרסמים הישראליים על אפשרויות ויתרונות הפרסום בפייסבוק. הפעילות צפויה להתחיל ברבעון ה-1 של 2010, והיא תכלול, בין היתר, משלחת של נציגי פייסבוק שיגיעו לישראל לפגישות עם המפרסמים המובילים ועם משרדי הפרסום.

ל"גלובס" נודע כי אתרים נוספים ניסו להתקשר עם פייסבוק בהסכם שיווק דומה, וגם קבוצות רכש מדיה ניסו לחבור לרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, במטרה להחזיק בשטחי הנדל"ן הפרסומיים שמציעה פייסבוק למותגים בעולם. על פי מקורות בשוק, אחד האתרים אף הציע לפייסבוק סכום של כ-10 מיליון שקל בשנה אולם זה לא הספיק. על פי מקורות אחרים, נענע10 התחייבה בפני פייסבוק לעמוד ביעד מכירה שנתי של כ-20 מיליון שקל בשנה.

גורמים המקורבים לעסקה מספרים כי הקשר עם פייסבוק נוצר בתיווכה של מיקרוסופט ישראל, על רקע העובדה כי ב-2007 ענקית התוכנה העולמית רכשה 1.6% ממניות פייסבוק, בתמורה ל-240 מיליון דולר, בעיקר בשל הפוטנציאל הפרסומי של פייסבוק. לאור העובדה שנענע10 חברה לחטיבת האון-ליין של מיקרוסופט ישראל במטרה למכור במשותף את המדיה האינטרנטית שלהן, ההסכם נחתם עם נענע10.

עד היום רשת הפרסום הישראלים אורידיאן, שנרכשה ב-2007 על ידי Ybrant Digital ההודית, הייתה המשווקת היחידה של באנרים בעמודים הפנימיים ובעמוד הבית של פייסבוק בישראל, כאשר הפרסום באמצעות מודעות מילים מבוסס על מודל דומה לזה של גוגל, ולכן מאפשר לכל מפרסם לבצע זאת באמצעות מערכת הפרסום הפנימית של האתר. מהיום, כאמור, נענע10 תהיה המשווקת של פייסבוק בישראל.

גיא אליאב, מנכ"ל נענע10, אמר בתגובה כי "אנו שמחים וגאים על בחירתה של פייסבוק בנענע10, בחירה שהתבצעה על בסיס המעמד של נענע10 בשוק האינטרנט הישראלי. זו זכות להציג את פלטפורמת הפרסום של פייסבוק לשוק הישראלי. בשבועות הקרובים הצוות בנענע10 יעסוק בהכנות להשקה השקמית של פלטפורמת פייסבוק בישראל, ויציג בפני מפרסמים את הפיתרונות היעילים ביותר לקמפיינים שלהם".

בלייק צ'נדלי, סגן נשיא בפייסבוק, הוסיף כי "הגולשים והמפרסמים בישראל חשובים לנו. חברנו לנענע10 מתוך ההכרה שלנו במובילות שלהם בשוק הפרסום הישראלי, וההבנה של נענע10 שמדובר כאן בהזדמנות פז עבור חברות לפנות ללקוחותיהם דרך הפייסבוק. אנחנו מצפים מהצוות בנענע10 לעזור לחברות ישראליות לתכנן באפקטיביות ובהצלחה את הקמפיינים שלהן".

גם בישראל, פייסבוק ממשיכה לצבור תאוצה ולגדול משנה לשנה ומחודש לחודש. על פי סקר TIM לחודש נובמבר, פייסבוק עקפה את אתר ynet בשיעור החשיפה השבועי עם 61.2% ו-58.4% בהתאמה, והיא מדורגת בשלישיית האתרים המובילים בישראל, אחרי גוגל ו-וואלה. גם בעולם הצליחה פייסבוק לגבור על אתרי תוכן מסורתיים, והיא מדורגת במקום ה-4 בצמרת האתרים בעולם, אחרי גוגל, מיקרוסופט ויאהו.

לישראל פרצה הרשת החברתית של מארק צוקרברג באמצע 2007, ובמהירה היא הפכה לשירות אינטרנטי פופולרי וטרנדי. בדצמבר 2007 התברגה פייסבוק לראשונה בסקר TIM למקום ה-11, עם שיעור חשיפה שבועי של 20.8%, ועם כ-200 אלף משתמשים ישראליים. כיום, יש בפייסבוק כ-2.5 מיליון משתמשים, 58% מהם הם צעירים מעל גיל 18 וזמן השהייה באתר עומד כל כ-27 דקות בממוצע.

לפייסבוק יש 3 סוגים של כלים מרכזיים: מודעות מילים קטנות המופיעות בעמודים הפנימיים של הרשת, באנרים גדולים בעמוד הבית וכלים פרסומיים המיועדים ליצירת אינטראקציה. בנענע10 מקווים כי שטחי הפרסום האינטראקטיביים יאפשרו להגדיל את התקציבים הקטנים באופן יחסי שמופנים לפייסבוק בישראל, ומוערכים בכ-5 עד 7 מיליון שקלים בשנה.

למעשה מדובר בבאנר אינטראקטיבי המופיע בדף הבית של כל משתמש, כאשר הגולש יכול להגיב בתוך הבאנר עצמו, וליצור מעורבות אישית. המפרסמים, מצדם, יכולים ליצור קישורים מהמודעה לעמוד ה-Fans של המותג, לטופס משוב או סקר, או לאפליקציה שפיתח המפרסם. בנוסף, יכול המפרסם לבצע פילוח של קהל המטרה שייחשף לפרסום על בסיס נתונים דמוגרפיים.

המהלך הזה מתווסף למהלך נוסף של נענע10 לפני כחודש - הסכם תוכני ומסחרי עם חטיבת האון-ליין של מיקרוסופט (msn ישראל), והוא עשוי לסייע לה ליישם את האסטרטגיה עליה הצהירה לאחרונה - להקים את גוף המדיה הגדול ביותר בישראל, ולשבור את הדואופול שמאפיין את שוק הפרסום הישראלי.

לדברי נענע10, המהלכים הללו ישנו את שוק האינטרנט הישראל, שכן הם יגדילו פי 3 את שטחי המדיה שהיא תשווק, וייצרו את גוף המדיה האינטרנטית הגדול והחזק בישראל, יותר מוואלה או -ynet, הכולל את נענע 10, מיקרוסופט ופייסבוק. כך, הגוף החדש יוכל להציג למפרסמים חשיפה מקסימאלית ואפקטיבית ולמכור חבילות פרסום המותאמות לפילוח נתוני הגולשים על פי גיל, מין, מיקום, מקום עבודה, תחומי עניין וכו'.

* הנתונים מתייחסים לכמות הגולשים השונים בחודש, באלפים (בניכוי חפיפות)

גולשים