מאבק אליפות. יש דבר כזה?

זה מתחיל להיראות כמו בכל עונה בה מכבי חיפה דורסת את הליגה. רק שהפעם את תפקיד השטיח שלה ממלאת הפועל ת"א

1. בליגת העל נוצרה אשליה בחודשים האחרונים. כולם חושבים שיש שתי קבוצות שהן מעל הליגה - מכבי חיפה והפועל ת"א. מתוקף היותן טובות בהרבה, הן סומנו כשתי הקבוצות שירוצו עד הסוף. קשקוש. כמו שהדברים נראים כרגע, רק קבוצה אחת קורעת כאן את הליגה, וזו אותה אחת שנקרעה לא מזמן בעצמה באירופה.

הפועל סיימה את הסיבוב הראשון העונה עם 75% הצלחה בליגה, הכי טוב שלה מאז עונת 1999/00, אז 76.9% בסוף הסיבוב הסתיימו בדאבל. אבל נתון כזה לא יכול לשמח את הפועל בשנה שבה חיפה עושה 93% בסיבוב, הכי טוב בהיסטוריה של הליגה הישראלית. ההבדלים בין חיפה והפועל בליגה העונה (באירופה זה סיפור שונה) מגולמים באמצעות הפועל עכו. הפועל ת"א קרסה במשחק החוץ מולה ביום שלישי בנצרת עילית, מקצועית וגם מנטלית, עם החמצת פנדל והרחקה של באדיר בסיום. חיפה הגיעה בשבת לאותו מגרש, למשחק מול אותה קבוצה, ומחקה אותה עם 0-3 במחצית.

הסטטוס קוו שנוצר הוא ברור: חיפה דורסת, הפועל מזדנבת הרבה מאחוריה וקצת לפני היתר. כדי שמשהו ישבור את הנוסחה הזאת, הפועל צריכה להוסיף עוד אלמנט מקצועי למשחק שלה. איזה שחקן שישבור את הבלבול ההתקפי הקיים בקבוצה בימים בהם ורמוט ושכטר לא דופקים כרטיס. ברק יצחקי, כך מספרים, עשוי להצטרף. אם יגיע - רכש מדויק מבחינת הראל את טביב - מדובר בשחקן שהוא עליית מדרגה מקצועית היום ודיבידנד נאה לאירופה כבר מחר.

אלא שגם אם יצחקי יגיע, הוא יצטרך זמן להסתגל לשיטה של גוטמן אחרי שבילה העונה באין-שיטה של שום בבית"ר ירושלים. זמן זה משהו שכרגע אין להפועל: כבר הערב (ב') יש לה את בית"ר הלא-צפויה על הראש. זה עשוי להסתיים רע מבחינתה (מגיעה בלי הקפטן באדיר והשוער הפנומן אניימה). אבל רע עוד יותר יהיה להפסיד נקודות בשבועיים שלאחר מכן לב"ש או מכבי פ"ת, בשבועיים בהם חיפה כבר סגרה על טיולים מודרכים מול רעננה ור"ג. ואז מגיעה נקודת האל-חזור של העונה מבחינת הפועל: חיפה בקרית אליעזר.

כשמחברים את לוח המשחקים הזה לעובדה שהפועל נפרדה מאניימה לאליפות אפריקה לפחות עד לאחר משחק העונה, מגיעים למסקנה בלתי נמנעת: עד שהחלק הנוסף (והיקר) בפאזל של הפועל בכלל יספיק להתאקלם, זה כבר עשוי להיות מאוחר מדי.

2. מצד שני, השיטה החדשה מבטיחה שלפחות יהיו לנו שעשועים תיאורטיים עד הסוף. אפילו 20 נקודות פור בסוף הסיבוב השני יהפכו ל-10, כשיש חמישה מחזורי פלייאוף ששווים 15 נקודות בקופה. וגם אם לא יהיה מאבק אמיתי על אליפות, אפשר יהיה להמשיך להתעסק עם המחשבונים.

בעשור הזה זכתה חיפה בשש האליפויות שלה בפער ממוצע של 9 נקודות מהמקום השני. יתר הקבוצות תמיד דאגו להפוך מולה לשטיח. הפועל מילאה טוב את תפקיד השטיח (האדום) בשני העשורים החולפים, עם זכייה אחת בלבד באליפות. אם הפועל לא תיקח אליפות גם העונה, זה יהיה כישלון, כי בקיץ השקיעו הרבה כסף בשדרוג הקבוצה הזאת. אבל כישלון גדול יותר מבחינתה יהיה לוותר מהר מדי. שוב.