בנק רוטשילד בוחן רכישת 30%-40% מחברת תשתית גדולה

ויאולה ישראל מתמודדת גם על המכרזים להפעלת המטרונית בחיפה ועל הקמת מתקן לאנרגיה תרמו סולארית באשלים

בנק רוטשילד העולמי מעוניין להפוך לשחקן משמעותי בשוק התשתיות בישראל. ל"גלובס" נודע כי הבנק בוחן אפשרות לקנות במזומן 30%-40% ממניות קבוצת ויאוליה ישראל. הבנק שכר לפני מספר חודשים את שירותיו של בית ההשקעות קוקרמן בניהולו של אדי קוקרמן, על מנת לבצע בדיקות נאותות מקיפות של הקבוצה ופעילותה.

ענקית תשתיות במצב קשה

קבוצת ואוליה ישראל בניהולו ארנון פישביין הינה חברת תשתיות ושירותים הפועלת בישראל מזה 16 שנה והינה בבעלות מלאה של תאגיד הענק הצרפתי Veolia Environnement הפועל בכ-105 מדינות ברחבי העולם בתחומי איכות הסביבה, התפלות מים ותאגידי מים עירוניים, הפעלת מתקני חשמל ואנרגיה ותחבורה ציבורית. התאגיד הבין לאומי מעסיק 336 אלף עובדים והכנסותיו ב-2008 הגיעו ל-36.2 מיליארד אירו.

פעילות הקבוצה בישראל מנוהלת ע"י מטה משותף בראשותו של המנכ"ל ארנון פישביין המרכז תחתיו ארבע חטיבות עיקריות : התפלת מים, הקמת והפעלת מרכזי אנרגיה וקבלנות חשמל, איכות סביבה ותחבורה ציבורית. מחזור המכירות השנתי של הקבוצה בישראל מוערך בכ-350 מיליון דולר בשנה ועל פי הערכות הקבוצה מעסיקה בישראל כ-1,600 עובדים וקבלני משנה. החברה מתמודדת כיום בארץ על המכרזים להפעלת המטרונית בחיפה והמכרזים להקמה והפעלת של מתקן לאנרגיה תרמו סולארית בפרויקט אשלים וכן מעוניינת להיכנס לתחום תאגידי המים העירוניים.

התעניינותו של בנק רוטשילד בויאוליה ישראל מגיעה בשעה שהחברה הישראלית מנסה להתאושש ממספר אירועים בראשם עזיבתו של אלי קריב, אחד משני המייסדים של החברה. בימים האחרונים הודיע מחליפו המיועד של קריב אלי רחמוט, לשעבר בכיר בקבוצת שטראוס וקבוצת פז כי לא ייכנס לתפקיד.

הפסידה במכרז בגדרה

בנוסף לקריב ולרחמוט עזבו את הקבוצה בשנתיים האחרונות מספר אישים מרכזיים ובהם ד"ר תומר גודוביץ' שניהל את חברת הבת דלקיה ודובי ברטוב ששימש מנהל הכספים הראשי של הקבוצה.

בתחום תשתיות המים הפסידה ויאוליה לאחרונה במכרז להקמה והפעלה של מתקן ההתפלה הגדול בשורק. בתחום התחבורה הציבורית הפסידה הקבוצה במכרזי משרד התחבורה להפעלת מערכי התחבורה הציבורית באזורי השרון, נתניה, בקעת אונו ובית שמש. בתחום פינוי הפסולת הפסידה הקבוצה את פעילותה באתרי הפסולת בחירייה של איגוד דן לאשפה - פרויקט משמעותי שמחזורו השנתי מוערך בכ 18 מיליון דולר.

ויאולה מכרה את הרכבת הקלה

לפני מספר חודשים החליטה ואוליה למכור את חוזה ההפעלה שבבעלותה בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים לחברת דן, על פי פרסומים בתקשורת ההחלטה נבעה, בין היתר מלחצים של שהפעילו ארגונים פרו פלסטינים על ואוליה העולמית.

מיקי קליגר, מנכ"ל קבוצת אדמונד דה רושטילד שירותי השקעות בישראל, סירב להגיב לידיעה.