ישראלום תמכור מתחם בסגולה לוילאר תמורת 63.2 מיליון שקל

מדובר במימוש הרביעי שמבצעת ישראלום תוך פחות משבועיים ■ בעקבות המכירה ישראלום צפויה לרשום רווח הון לפני מס של כ-5 מיליון שקל

חברת ישראלום , מקבוצת ברונפמן-פישר שבשליטת מתיו ברונפמן ושולם פישר, הגיעה לסיכום עקרוני למכירת מלוא זכויותיה במתחם הכולל נכסים מניבים באזור התעשייה סגולה שבפתח תקווה לחברת וילאר אינטרנשיונל, שבשליטת שלמה טיסר, תמורת כ-63.2 מיליון שקל.

מדובר במימוש הרביעי שמבצעת ישראלום תוך פחות משבועיים. החברה מכרה לחברת אמות השקעות את זכויותיה בבית פלאפון בגבעתיים ומבנים תעשייתיים בלוד לפני כעשרה ימים תמורת 262.5 מיליון שקל ובשבוע שעבר מכרה החברה נכס מניב באזור התעשייה קרית מטלון בפתח תקווה לחברת אספן גרופ תמורת 15.2 מיליון שקל.

חברת וילאר, שתרכוש את זכויותיה של ישראלום במתחם שבסגולה, עוסקת בבניית מבני תעשייה ובהשכרתם וכן בבניית מבני מגורים.

המתחם שבסגולה מצוי בקרקע ששטחה כ-45 אלף מ"ר והוא כולל שישה מבני תעשייה בשטח בנוי של כ-12 אלף מ"ר. אלה מושכרים במלואם לשמונה שוכרים מתחומי התעשייה במסגרת הסכמי שכירות בלתי מוגנת לתקופות של ארבע עד 10 שנים בתוספת תקופות אופציה.

עד תחילת 2007 החזיקה ישראלום ב-70% מזכויות הבעלות במתחם, כשיתר הזכויות היו בבעלות חברת אליאב, שמכרה את זכויותיה לישראלום בינואר 2007 תמורת 16.3 מיליון שקל ומאז היא בעלת מלוא הזכויות במתחם.

ההכנסות השנתיות שהניב המתחם לישראלום מדמי השכירות ב-2008 הסתכמו ב-4.5 מיליון שקל ושוויו ההוגן של המתחם נכון לדוחות הכספיים של 2008 הוא 56.7 מיליון שקל.

ישראלום מדווחת שבעקבות המכירה היא צפויה לרשום רווח הון לפני מס של כ-5 מיליון שקל. עוד מציינת החברה כי המכירה כפופה להשלמת בדיקת נאותות ולחתימה על חוזה מפורט, שאין כל ודאות שייחתם.