בדרך להיות הסרט הרווחי ביותר? "אוואטר" גרף כבר מעל מיליארד דולר

תוך פחות מ-3 שבועות מאז שעלה לאקרנים, ניצב "אוואטר" במקום הרביעי בטבלת הסרטים המרוויחים בכל הזמנים

בשורות טובות לאולפני פוקס המאה ה-21, מפיקת הסרט "אוואטר", לבמאי ג'יימס קמרון ולענף הקולנוע על שוחריו: "אווטאר" חצה את קו המיליארד דולר הכנסות.

הסרט ניצב כעת במקום הרביעי בטבלת הסרטים המרוויחים בכל הזמנים, עם הכנסות של 1,019 מיליארד דולר (352.1 מיליון דולר בארצות-הברית ו-666.7 מיליון בשאר העולם).

בכך מצטרף "אוואטר" לרשימה מצומצמת אך מכובדת של סרטים שעשו זאת לפניו, ביניהם "טיטאניק" - גם הוא בבימויו של קמרון (1.843 מיליארד דולר), "שר הטבעות" (1.120 מיליארד דולר), "שודדי הקריביים 2" (1.066 מיליארד דולר) ו"האביר האפל" (1.002 מיליארד דולר).

עוד לפני כן, בשבוע שעבר "אוואטר" שבר שיא הכנסות של כל הזמנים: 616 מיליון דולר בתוך 10 ימים מצאתו להקרנות מסחריות.

הסרט, שהוא היקר ביותר בתולדות הקולנוע (וגם הארוך ביותר מבחינת זמן הפקה: קמרון הקדיש לפיתוחו ולהפקתו יותר מ-16 שנים), עלה למפיקיו כחצי מיליארד דולר, כולל הוצאות שיווק ופרסום.

רמז לנתון המכירות המדהים היה ניתן למצוא כבר בתום סוף השבוע הראשון לצאתו של הסרט לאקרנים: "אוואטר" גרף של 232 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו, מתוכם 73 מיליון דולר בארצות-הברית לבדה (היסטריה שהתבטאה באולמות מלאים ב-4,600 בתי-קולנוע בארצות-הברית, ומספר גבוה אף יותר ברחבי העולם). בכך, כיסה כחצי מעלות הפקתו בתוך 3 ימים.

עבור ענף הקולנוע הנתונים מהווים הוכחה לכך שקסם הקולנוע לא אבד, וכי למרות עידן ה-DVD, ה-HD ונורמת ההורדות באינטרנט - הקהל מביע אמון במסך הגדול.

אולי זה פורמט התלת-מימד המשוכלל, שהפך את חווית הצפייה למרהיבה יותר, ולפיכך את חובבי הקולנוע לנלהבים יותר.

כך או כך, על-פי קצב המכירות הנדיר - וההיסטרי - הסרט היקר בתולדות הקולנוע עומד להיות גם הרווחי ביותר.