הפיצוי שקיבל אלי ארוך מכלל פיננסים התכווץ ל-5.5 מיליון שקל

ביהמ"ש קבע כי ארוך ישלם חצי מיליון שקל לפרופ' נחום ביגר, שהכין עבורו חוות-דעת לתביעה שהגיש נגד כלל

פרשת אלי ארוך מסרבת לדעוך. אחרי שכבר שילם שליש מהסכום שקיבל במסגרת הסכם פשרה עם כלל פיננסים (9.2 מיליון שקל בסך-הכל) לעורכי דינו, כעת מסתבר כי ארוך יצטרך לשלם עוד כחצי מיליון שקל לפרופסור נחום ביגר, שהכין עבורו חוות-דעת לצורך התביעה שהגיש נגד כלל פיננסים - כך קבע השופט משה סובל מבית משפט השלום בתל-אביב בסוף השבוע האחרון.

בשנת 2000 ביקש ארוך מפרופ' ביגר, המתמחה בתחום המימון ומרצה באוניברסיטת חיפה, כי יכין עבורו חוות-דעת לתביעה שהגיש כנגד אילנות בטוחה (כיום כלל פיננסים), בנושא פעילות בשוק המעו"ף שביצע באמצעות בית ההשקעות. ארוך טען כי אילנות חייבת לו כספים בגין פעולות שלא ביצעה עבורו כאשר היה לקוח שלה בסחר בניירות ערך.

בהסכם עם ביגר נקבע כי שכר-הטרחה שיקבל תלוי בגובה הפיצויים להם יזכה ארוך בתביעה: אם ארוך יקבל מבית ההשקעות פיצוי הגבוה מ-90 אלף דולר - ביגר יקבל 5% מהסכום או 40 אלף דולר (הגבוה מבין השניים).

הבורר יעקב מליץ קבע בשנת 2006 כי כלל פיננסים תצטרך לשלם לארוך 95 מיליון שקל, אך בסופו של דבר הגיעה הפרשה אל בית המשפט, ובפברואר האחרון הושגה פשרה לפיה כלל פיננסים תשלם 9.2 מיליון שקל בלבד.

מאחר שמדובר בסכום הגבוה מ-90 אלף דולר, דרש ביגר את חלקו בסך 531 אלף שקל (כולל מע"מ), אך ארוך לא שילם לו את הסכום.

ביגר הגיש לבית המשפט תביעה באמצעות עו"ד אסף ביגר, שותף במשרד עמית פולק מטלון ושות'. בתשובתו, ארוך טען להגנתו כי מאחר שבוטל פסק הבוררות, ביגר אינו זכאי לתשלום, וכן כי ביגר לא שיתף עימו פעולה בהליך המשא-ומתן לפשרה עם כלל פיננסים.

בית המשפט דחה כאמור את הטענות, וקבע כי על ארוך לשלם את הסכום בהתאם לסיכום המוקדם עם ביגר.

סאגה בת 10 שנים

הפרשה החלה לפני כ-10 שנים, כשארוך החליט לתבוע את כלל פיננסים על כספים שהיא חייבת לו בגין פקודות שביקש לבצע בשוק הנגזרים באמצעות בית ההשקעות, ואשר לא בוצעו. התיק הלך והסתעף, ולפני כשנה אף הוגש כתב אישום נגד ארוך בנוגע לזיוף לכאורה של מסמכים במהלך הבוררות.

בסופו של דבר הגיעו הצדדים לפשרה בפברואר אשתקד, וכאמור כ-3 מיליון שקל מהפיצוי שקיבל בסופו של דבר ארוך הלכו לעורכי דינו. כעת, לאחר שישלם לפרופסור ביגר חצי מיליון שקל, יישארו בידי ארוך כ-5.5 מיליון שקל מהסכום.