אושר להפקדה קטע חדש בכביש חוצה ישראל; יעלה מיליארד שקל

החברה להגנת הטבע מזהירה מפני "פגיעה אנושה בסביבה ובטבע", בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה היום לאשר את קטע מספר 7 של כביש חוצה ישראל להפקדה להערות הוועדות המחוזיות ולהתנגדויות הציבור

החברה להגנת הטבע מזהירה מפני "פגיעה אנושה בסביבה ובטבע" בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה היום לאשר את קטע מספר 7 של כביש חוצה ישראל להפקדה להערות הוועדות המחוזיות ולהתנגדויות הציבור.

הקטע בין מחלף יקנעם למחלף בית קשיש, באורך של 8.5 ק"מ צפוי לעלות כמיליארד שקל והוא כולל מנהרה כפולה באורך 1,700 מטר שתהיה מהארוכות בישראל. המנהרה אמורה לצמצם את הפגיעה בגן הלאומי הכרמל שהכביש עובר בתחומו. בנוסף צפוי הכביש לעבור בשולי יער יקנעם. שטחו הכולל של קטע הכביש מגיע ל-2000 דונם.

הקטע הבעייתי בתוואי המתוכנן הוא מהמחלף המתוכנן באזור תל קשיש שממנו מתוכנן הכביש להתפצל לשתי זרועות: זרוע צפונית-מזרחית, הנסמכת על הדרכים 722 ו 77, וזרוע צפונית-מערבית - דרך צומת העמקים וצומת סומך.

לטענת החברה להגנת הטבע המשך שלוחות הכביש מהווה פגיעה אנושה בסביבה ובטבע. מהחברה נמסר כי היא פועלת, בשיתוף ארגונים מקומיים וארציים, לקידום חלופות לכביש, כגון שדרוג מערכת הכבישים הקיימת, שימנעו את הפגיעה הצפויה בסביבה ובטבע.

מחברת כביש חוצה ישראל נמסר כי להערכתה ניתן יהיה להתחיל בעבודות כבר בסוף השנה לאחר האישורים הסטטוריים ואישורי התקציב.