גורם ביטחוני: "עשרות איומים ברצח הגיעו ללשכת אהוד ברק"

הגורם מעריך כי ככל שתהיה התקדמות במו"מ עם הפלסטינים - יחריפו האיומים על גורמים בכירים, על רקע המכתב שהגיע אתמול ללשכת ברק ובו איום מפורש ברצח ■ המכתב הועבר לחקירת השב"כ, ובמועצת יש"ע התנערו ממנו

גורם ביטחוני בכיר אומר הבוקר (ד') כי ללשכת שר הביטחון, אהוד ברק, הגיעו עשרות מכתבים המאיימים על חייו, מאז החלטת הממשלה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות.

הגורם העריך כי האיומים על ברק ועל בכירים נוספים יוחרפו ככל שתהיה התקדמות במשא-ומתן לשלום עם הפלסטינים.

כזכור, אתמול (ג') פורסם בערוץ 10 תוכן אחד המכתבים שהגיע ללשכת ברק, ובו נכתב: "אם אתה חושב להרוס את ההתיישבות ביהודה ושומרון, אתה טועה. אני ארצח אותך עוד לפני כן".

במערכת הביטחון משערים כי בשטחי יהודה ושומרון ישנם מתנחלים בודדים שיהיו מוכנים לפגוע בדרג המדיני כדי למנוע פינוי יישובים, אבל עשרות רבות, המתגוררים מעבר לקו הירוק וגם בתחומו, מוכנים לפעול כבר היום באלימות קיצונית נגד ערבים ונגד אנשי כוחות הביטחון - כך לפי אתר גלי צה"ל.

על-פי ההערכות, הגרעין הקשה, הקיצוני והאלים בקרב גורמי הימין מונה כ-1,000 איש, אך ככל שיתקרב מועד של פינוי יישובים - אם אכן יהיה כזה - מספרם של האנשים שיהיו מוכנים לנקוט באלימות יגדל משמעותית.

במועצת יש"ע התנערו מהמכתב שנשלח אתמול לברק, וחקירת המכתבים השונים הועברה לשב"כ.

כבר בשבוע שעבר דווח כי הוחלט להגביר את האבטחה סביב שר הביטחון, בעקבות איומים שהתקבלו על חייו על רקע הקפאת הבנייה בהתנחלויות. גם השמירה סביב מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, תוגברה, זאת על רקע מכתב דומה שנשלח אליו.

ועד מתיישבי השומרון, בניגוד למועצת יש"ע, כתב בהודעה שפירסם כי "הצטרפות השב"כ למקהלת המסיתים נגד המתיישבים היהודיים היא מהלך שקוף, שנועד להכשיר את דעת הקהל למעשי הגירוש הצפויים. חבל שהשב"כ נותן ידו לדברי בלע אלה".

גם חבר הכנסת מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) התבטא בנושא, ואמר כי "מדובר בספין שיוצא באופן מגמתי ובריטואל קבוע, והופך לבדיחה".