ייצוגית נגד "השטיח המעופף": מכרה טיסות שכר פיקטיביות

בתביעה נטען כי "השטיח המעופף" שיווקה ומכרה טיסות שכר פיקטיביות, בהם נקובים מועדי המראה כוזבים - זאת כדי "ללכוד" את הלקוחות על מנת שיזמינו את הטיסות וחבילות הנופש שלכאורה היו בשעות נוחות

לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה הוגשה היום (ד') תביעה ובקשה לאשרה כתביעה ייצוגית כנגד חברת התיירות "השטיח המעופף", בגין שיווק ומכירת טיסות שכר פיקטיביות.

בתביעה שהגישו ענת ודן גידר נטען כי "השטיח המעופף" מכרה, שיווקה ופרסמה טיסות אשר מלכתחילה היא ידעה כי המועד הנקוב בפרסומי החברה ובכרטיס הטיסה שנמסר ללקוחותיה הוא שקרי ולא נכון. כל זאת, כדי "ללכוד" את הלקוחות על מנת שיזמינו את הטיסות וחבילות הנופש, שלכאורה היו בשעות נוחות.

השניים טוענים, באמצעות עוה"ד רונן עדיני, נרי ירקוני ואהוד אבירם, כי לא מדובר במקרה חד-פעמי או נקודתי אלא בשיטת פעולה מכוונת ועקבית, שנועדה להטעות את ציבור הלקוחות.

לטענתם, באופן זה יכולה החברה לדרוש מחירים גבוהים יותר עבור כרטיסי הטיסה, או "ללכוד" בחכתה לקוחות, אשר לו היו יודעים את מועדי הטיסות האמיתיים - כלל לא היו מסכימים לרכוש או לשלם את המחיר הנדרש.

בתביעה נכתב עוד, כי פעמים רבות מועדי ההמראה המתוכננים אינם אטרקטיביים מספיק בעיני לקוחות פוטנציאליים, והחברה מגלה יוזמה ו"יצירתיות" עסקית - היא נוהגת לשווק את כרטיסי הטיסות הפחות אטרקטיביות, תוך הצגת מצג-שווא כאילו טיסות אלה מתוכננות להמריא בשעות נוחות ואטרקטיביות יותר עבור לקוחותיה.

בני-הזוג גידר רכשו ביוני האחרון חבילת נופש לאי כרתים שביוון, שכללה טיסות הלוך ושוב ואירוח בן 3 לילות בבית-מלון באי. הטיסות מהארץ וחזרה לא יצאו במועדן, ולטענת התובעים - לא במקרה. מבירור שערכו מול רשות שדות התעופה גילו כי השעות בהן התקיימו לבסוף הטיסות לא השתנה מעולם, והיה זהה למועד שתוכנן מראש ונמסר לחברת "השטיח המעופף".

לטענתם, החברה לא גילתה את המידע הזה ללקוחות, כיוון שהשעות האמיתיות של הטיסות לא היו אטרקטיביות. לטענת התובעים, החברה הטעתה את לקוחותיה ומסרה להם נתונים שקריים, ביודעין, באשר לשעות הטיסות.

לטענת עורכי הדין עדיני וירקוני, קבוצת התובעים הפוטנציאלית כוללת, על-פי ההערכה, עשרות אלפי ואולי אף מאות אלפי אנשים, כפי שעולה מנתונים שהחברה עצמה מציינת באתר האינטרנט שלה באשר לנתח השוק שלה.

מ"השטיח המעופף" טרם ניתן להשיג תגובה.