תחנות הרדיו האזוריות קוראות לעצור את פריסת הרדיו הדיגיטלי

טוענות כי הדרך ההגיונית לקידום הנושא היא באמצעות שידורי ה-DTT

תחנות הרדיו האזוריות קוראות לממשלה לעצור את תהליך פריסת תשתיות הרדיו הדיגיטלי. במכתב ששלח יו"ר התאחדות הרדיו האזורי, דוד בן בסט, לשרי הממשלה הוא כותב כי "הדרך ההגיונית ביותר לקידום הנושא הינה באמצעות שידורי ה-DTT אשר התשתית עבורם כבר קיימת ופועלת". לדבריו, "באמצעות ערוצי ה-DTT ניתן לשדר כ-25 ערוצי רדיו ללא עלות כספית וללא העמסה מיותרת על תקציב המדינה". מדובר ביוזמה משותפת של תחנות הרדיו האזוריות והרשות השנייה.

בן בסט יצא במכתבו נגד משרד האוצר, בהמשך לפרסום של "גלובס" בנושא. "אני פונה אליכם על מנת לבקש את עזרתכם והתערבותכם המיידית לעצירת מחטף שמנסים לבצע פקידי משרד האוצר, במסגרתו תידרש המדינה לשלם לפורס תשתיות הרדיו הדיגיטלי מענק אסטרונומי בשיעור 60 מליון שקלים חדשים", כתב בעלי התחנות רדיוס ולב המדינה.

היו"ר טוען גם לחוסר כדאיות והיעדר היתכנות בפרויקט.

לדברי מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, "יש לשקול את חלופת בניית הרדיו הדיגיטלי על התשתית הקיימת של הטלוויזיה הדיגיטלית. אפשר תוך 24 שעות להעלות את כל 25 תחנות הרדיו על השיטה וגם כלי הרכב יוכלו לקלוט את זה, ובתנאי שאנחנו שומרים על ייחודן של התחנות האזוריות בתוך התשתית הזו. החיסרון הוא שזו שיטה שלא נוסתה בעולם באופן רחב, ואת זה אנחנו מציעים כיום. אם ניכשל, זה לא עלה לנו דבר".

מהאוצר נמסר, כי "התכנות של הרדיו האזורי נבחנת מעת לעת. הנושאים התקציביים העולים ממכתבו של בן בסט כלל לא עמדו על הפרק".