בנק הפועלים פועל להגדלת חלקו בשוק המשכנתאות הישראלי

בנק הפועלים מפעיל בשנים האחרונות את תוכנית "זכאות פועלים", שנועדה להעניק הטבות במשכנתאות ללקוחותיו ■ נתח השוק של הבנק במשכנתאות ירד משיעור של 24% בשנת 2006 ל-17.5% בשנת 2008

בנק הפועלים הודיע רשמית על כוונותיו להגדיל את חלקו בשוק המשכנתאות. בכנס יועצי משכנתאות ארצי של הבנק שנערך בסוף השבוע האחרון אמר המנכ"ל, ציון קינן, כי "משכנתא היא מוצר אסטרטגי, 'מוצר עוגן' עבור הלקוחות, והפועלים ימשיך להעמיק את פעילותו מול הלקוחות בתחום זה. נמשיך לעבות את פריסת יועצי המשכנתאות בסניפים". קינן הוסיף כי צמיחה במשכנתאות הוא אחד מהיעדים האסטרטגיים שקבע הבנק לשנת 2010.

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שהשתתף בכנס, אמר כי יש חשיבות רבה למעורבות המדינה בשוק הדיור. "מעטים האנשים המסוגלים לקנות דירה ללא עזרת הבנק. אבל ככל שהמשכנתא בערבות המדינה יותר אטרקטיבית, כך גדלה יכולתו של האזרח לקבל את המשכנתא המשלימה מהבנק. לכן יש חשיבות למעורבות המדינה", אמר אטיאס. בפגישה ביניהם בכנס סיכמו אטיאס וקינן כי משרד הבינוי והשיכון ובנק הפועלים ידונו ביוזמות משותפות, במטרה לעודד זוגות צעירים לקבל משכנתאות לרכישת דירות, בעיקר באזורי הנגב והגליל.

בנק הפועלים מפעיל בשנים האחרונות את תוכנית "זכאות פועלים", שנועדה להעניק הטבות במשכנתאות ללקוחותיו. למרות זאת ירד נתח השוק של הבנק במשכנתאות משיעור של 24% בשנת 2006 ל-17.5% בשנת 2008. בבנק הפועלים מוטרדים מאוד מכך שהבנק לא מצליח לשמור על לקוחותיו בבית, מנתח השוק של הבנק נגזר כי לפחות 40% מלקוחותיו מעדיפים לקחת את המשכנתא שלהם בבנקים אחרים. זהו מצב בלתי נסבל לאורך זמן לבנק הקמעונאי הגדול במדינה.

ברבעון השלישי של 2009 התאושש במקצת נתח השוק של הפועלים ועלה ל-18.9%, וההערכות הן כי בשנת 2010 בכוונת הבנק לצמוח ולחזור ל-24%, התחזקות שתבוא על חשבון מוביל השוק, מזרחי טפחות המחזיק ב-33%.