הצלחה מלאה ל"כיפת ברזל" ביירוט מספר איומים במקביל

הניסויים הסתיימו לאחר שב-48 השעות האחרונות ערכו משרד הביטחון ורפאל סדרה נוספת ומקיפה של ניסויי יירוט ■ "כיפת ברזל" תימסר לחיל האוויר בקרוב ■ ברק: "זו אבן דרך משמעותית"

הושלמו הניסויים שנערכו במערכת "כיפת ברזל" במהלך השנה האחרונה, לאחר שב-48 שעות האחרונות ערכו משרד הביטחון(מפא"ת) ורפאל סדרה נוספת ומקיפה של ניסויי יירוט. במסגרת הניסויים שנערכו בשדה ניסויים של מערכת הביטחון בדרום, התמודדה "כיפת ברזל" לראשונה מול מספר איומים במקביל, כל האיומים יורטו על ידי המערכת בהצלחה מלאה.

עם השלמת הניסויים, מסתיים שלב פיתוח המערכת על ידי צוותי מפא"ת במשרד הביטחון ורפאל, ובהתאם ללוח הזמנים המתוכנן תועבר "כיפת ברזל" בקרוב לידי גדוד הנ.מ. הייעודי שהוקם בחיל האוויר להפעלתה המבצעית של המערכת.

סדרת הניסויים שנערכה השבוע כללה ניסוי מערכתי מלא של כלל מרכיבי מערכת "כיפת ברזל" ובמסגרתו שוגרו והושמדו במקביל מספר רב של איומים מסוגים שונים. במהלך הניסויים גילתה המערכת מספר רב ומגוון של איומים, עקבה אחריהם, שיערכה את מסלולם, תכננה את מסלולי היירוט ושיגרה את המיירטים שהשמידו את המטרות. כל המערכות פעלו באופן תקין והאיומים הושמדו כמתוכנן.

במסגרת הניסויים שולבו כל מרכיבי מערכת "כיפת ברזל", המובלת ע"י רפאל, מכ"מ מתוצרת אלתא, מערך שו"ב מתוצרת "אמפרסט", משגר ומיירט מתוצרת רפאל.

מערכת "כיפת ברזל" נועדה להגן על מדינת ישראל מטילים ורקטות קצרות טווח, ומפותחת על ידי מפא"ת כחלק מתוכנית ההגנה הרב שכבתית של מערכת הביטחון הכוללת את "שרביט קסמים" לטווח הבינוני ו"חץ" לטווח הרחוק.

שר הביטחון, אהוד ברק מסר שסדרת הניסויים המוצלחת מהווה אבן דרך משמעותית בפיתוח מערכת "כיפת ברזל" שאמורה לשפר את ההגנה של תושבי הדרום נגד איומי הרקטות.

הצלחת הניסוי מהווה ביטוי ליכולות של אנשי רפאל והתעשיות הביטחוניות בישראל. ברצוני להביע את הערכתי לכל אותם האנשים אשר שקדו בשנים האחרונות להביא להצלחת הפרויקט, בראשם אנשי משרד הביטחון, אנשי רפאל, אלתא והתעשיות הנוספות שתרמו לפרויקט זה.

מנכ"ל משרד הביטחון, מר פינחס בוכריס "סיום הפיתוח של "כיפת ברזל" והפיכתה למבצעית תשנה את המצב המדיני והביטחוני של ישראל בזירה הצפונית והדרומית. מערכת הביטחון ממשיכה להיות מחויבת לעשות כל שביכולתה בכדי לספק לכלל תושבי ישראל הגנה רב שכבתית מול איומי הטילים והרקטות. אזרחי ישראל חייבים הוקרה רבה לצוות הפרויקט במפא"ת ורפאל על ההישג המרשים מדובר בהישג טכנולוגי ישראלי שפותח בפרק זמן שאין לו אח ורע בפיתוח מערכות טכנולוגיות".

מנכ"ל רפאל אלוף (מיל') ידידיה יערי ברך על סדרת הניסויים ואמר כי "תוצאותיו המוצלחות שייכות בראש ובראשונה לעובדי הפרויקט שעושים ימים כלילות על מנת לעמוד במחויבות שניתנה למערכת הביטחון ולעם ישראל".

ניסוי כיפת ברזל / צלם: דוברות משרד הביטחון
ניסוי כיפת ברזל / צלם: דוברות משרד הביטחון