דירקט קפיטל עוברת לידיו של מוטי קירשנבאום

בית המשפט דחה את טענותיהם של חלק ממחזיקי האג"ח והסדר החוב בחברת הנדל"ן אושר ■ קירשנבאום: "דירקט קפיטל תהפוך לחברה עם יציבות פיננסית"

"יצרנו תמהיל מעניין וגם בתקופה הזו יש בו פוטנציאל. מחברה שהתקשתה לעמוד בהתחייבויותיה דירקט קפיטל תהפוך לחברה עם יציבות פיננסית ובתקופה הקרובה נגבש עבורה אסטרטגיה". כך אמר היום מוטי קירשנבאום, בעל השליטה החדש של חברת הנדל"ן, עם העברתה לידיו.

לאחר דחיות ועיכובים שונים, הודיעה הבוקר דירקט קפיטל כי בית המשפט אישר את ההסדר עם מחזיקי האג"ח, ודחה את ההתנגדות שהגישו בחודש שעבר חלק מהמחזיקים. במסגרת ההסדר תקבל חברת יורופורט שבשליטת קירשנבאום כ-37% ממניות דירקט קפיטל תמורת הזרמת 20 מיליון שקל ושירותי ניהול.

בעלי האג"ח יקבלו את מרבית יתרת המניות תמורת מחיקת החוב. בחודש שעבר פנו לבית המשפט חלק מהמתנגדים להסדר בבקשה שידחה אותו בטענה כי הוא אינו הוגן משום שהוא מיטיב עם בעל השליטה ומקפח אותם. הדרישה נדחתה, כאמור, הבוקר, וההסדר יוצא כעת לדרך.

כניסתה של יורופורט כבעלת השליטה בדירקט קפיטל והעברתה מידיו של אריה פרשקובסקי היא בניגוד למגמה שהשתקפה עד כה ברוב הסדרי החוב השונים, בהם נותרו בעלי השליטה המחזיקים העיקריים בחברה. קירשנבאום מסביר כי "לדירקט קפיטל יש תיק נכסים מניבים שקרובים לתחום של יורופורט ואנחנו רוצים למצות את הפוטנציאל שיש בו. יש לה קרקע בבלגרד שמתאימה מאוד לפרויקט של איירפורט סיטי, ותיק נכסים מניבים בגרמניה שאנחנו רוצים להשביח". קירשנבאום ציין עוד כי לחברה "הייתה מצבת חובות של בערך 250 מיליון שקל שהפכו להון מניות, ויובילו למצב בו ההון שלה יהיה כ-100 מיליון שקל".

לגבי שילובה של דירקט קפיטל ביורופורט הסביר קירשנבאום כי "אנחנו מנסים להתמקד בפעילויות בהן יש לנו ניסיון עבר. יורופורט ממוקדת בשני תחומים: אחד מהם הוא קידום ופיתוח פארקי עסקים כמו שיש לנו באודסה, והשני הוא עסקי הדיור המוגן שם אנו נמצאים במו"מ לרכישת השליטה ב'משכנות כלל' (רשת דיור מוגן שהחברה תזרים יחד עם שותפים קרוב ל-300 מיליון שקל לרכישת הבעלות בה - א.ל)".

בינתיים, יורופורט הפועלת באוקראינה - אחת מהמדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר במשבר הנוכחי - סובלת מהקיפאון שם. הפרויקט העיקרי שלה הוא הקמת פארק עסקים בעיר אודסה, שהתוכניות לגביו הושעו בעקבות המצב הכלכלי. את תשעת החודשים הראשונים של 2009 סיימה החברה בהפסד של 10 מיליון שקל, כשמחקה כמחצית מההון העצמי שלה.

קירשנבאום טוען שהוא לא מודאג מעתיד הפרויקט ומסביר כי "הנכס באודסה ממומן בהון עצמי, ואין בנק שלוחץ עלינו. נכון שעם הנכסים במזרח אירופה צריך לחכות לשוק טוב יותר, אבל אין לי ספק שכשהשוק יתחיל להתאושש הוא יבשיל ויציף ערך".