נחיתה רכה לשקדי באל-על: ישתכר 115 אלף שקל בחודש

שקדי, מפקד חיל האוויר לשעבר, יזכה לבונוסים אם יצליח להחזיר את חברת התעופה לרווחיות על אף המשבר העולמי בענף ■ יתגמל עובדים שאינם מנהלים בהיקף של 2 מיליון שקל אם ההפסדים יצמטצמו ב-50%

אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר לשעבר אשר החל בתחילת החודש לכהן כמנכ"ל חברת התעופה אל על , ישתכר 115 אלף שקל בחודש ויזכה לקבל גם בונוסים ותנאים נלווים אחרים. כך עולה מדיווח של החברה הבוקר (ה') לבורסה.

שקדי, אשר מחליף את המנכ"ל הקודם חיים רומנו, יקבל בונוס שנתי של 2% מרווחי החברה החל משנת 2010, אם היא אכן תרוויח. יצוין כי לפי הדו"חות הכספיים האחרונים שפרסמה החברה, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 היא הפסידה 47.2 מיליון דולר לאחר שהפסידה גם ב-2008 על רקע המשבר בענף התעופה בעולם כולו.

אם כן, על כתפי שקדי מונחת משימה לא פשוטה: להחזיר את אל על לרווחיות. דירקטוריון החברה, שאישר את תנאי העסקתו, מספק לשקדי תמרוץ נוסף להשגת מטרת הרווחיות מהר ככל האפשר: הדירקטוריון אישר לשקדי בונוס חד פעמי בהיקף 2 מיליון שקל בשנה הראשונה שבה תחזור החברה להרוויח, ובונוס חד פעמי נוסף של מיליון שקל בשנה הרווחית השנייה.

כמו כמעט כל מנהל בכיר, גם שקדי יזכה לקבל אופציות הניתנות להמרה למניות החברה, תגמול הקשור באופן ישיר לביצועי החברה. שקדי יקבל מאל על 9.9 מיליון אופציות הניתנות למימוש לכ-2% ממניות החברה. את האופציות יוכל שקדי לממש ב-3 מנות שוות במהלך 3 שנות עבודתו הראשונות בחברה. האופציות ניתנות למימוש במחיר של 96.5 אגורות למניה, כלומר השווי הגלום של האופציות אותן יקבל שקדי הינו כ-3.3 מיליון שקל.

שקדי יזכה גם לתנאים נלווים כדוגמת ביטוח מנהלים או קרן פנסיה, קרן השתלמות, רכב מנהלים, 30 ימי מחלה בשנה, 25 ימי חופשה, החזר הוצאות אש"ל ואירוח בנסיעותיו לחו"ל ועוד. במידה והעסקתו בחברה תופסק מכל סיבה שהיא, הוא יזכה למענק פרישה בגובה משכורתו בהתאם למספר החודשים שעבד בחברה.

אך שקדי דואג לא רק לעצמו, אלא גם לעובדים, ודאג להקים קרן מנכ"ל לתגמול עובדים מצטיינים בהיקף של 2 מיליון שקל, עובדים מצטיינים יזכו לבונוסים מקרן זו עוד לפני שאל על תעבור לרווחיות, כלומר כבר כאשר היא תצמצם הפסדים בשיעור של 50% בהשוואה להפסדים ב-2009. מכספי הקרן יהנו עובדים מן המניין ולא עובדי הנהלה.