מאמינים בתשובה - אין מניין חוקי באסיפת אג"ח של דלק נדל"ן

פחות מ-50% הגיעו לשמוע על מצבה של חברת הנדל"ן ולכן הוחלט על דחיית האסיפה; דלק נדל"ן חייבת 2.5 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח

מפגן פאסיבי של אמון ביצחק תשובה, בעל השליטה בחברת דלק נדל"ן - מעט משתתפים הגיע לאסיפת אג"ח ד' שאמורה הייתה להיפתח הבוקר במלון שרתון סיטי טאואר. כיוון שאין קוורום של 50% ממחזיקי האג"ח האסיפה לא נפתחת.

דלק נדל"ן, ספגה בשבוע שעבר הורדת דירוג אג"ח בשתי דרגות מ-A מינוס ל-BBB ובתקופה האחרונה היא נמצאת תחת חקירה של רשות ני"ע לגבי רישום שווי נכסים בבריטניה. על פי דוחות החברה לתשעת החודשים הראשונים של השנה יש לה התחייבויות ענק של 21 מיליארד שקל. ההון העצמי מממן 3% בלבד מהמאזן ורואי החשבון הזהירו את המשקיעים מפני גרעון בהון החוזר בהיקף של 1.8 מיליארד שקל.

החברה מימשה השנה נכסים ב-550 מיליון שקל, מרביתם בישראל. יכולת החברה לעמוד בהחזרי החוב בשנה הקרובה מותנית בהמשך מכירת נכסים, כאשר התוכנית האסטרטגית שלה, אותה מוביל המנכ,ל החדש, היא להישאר עם שתי אחזקות מרכזיות: DGRE הפועלת באירופה, ודנקנר השקעות שפועלת בישראל.

על פי דוח מקורות ושימושים האחרון שלה היא תעמוד בכל התחייבויותיה בזמן עד לשנת 2011, ואף תישאר עם יתרה של כ-300 מיליון שקל. השנה צריכה דלק נדל"ן לשלם למחזיקי האג"ח 370 מיליון שקל, ומבלי לרשום מימושים המשימה תהיה קשה לביצוע. הסדר חוב יגן על החברה מפני מכירת נכסים במחירי שוק נמוכים, אך בשלב זה הנושא לא עלה לדיון.

לדלק נדל"ן התחייבויות של 2.5 מיליארד שקל בשש סדרות אג"ח שונות, הנסחרות בתשואה בטווח של כ-20%% עד כ-40% (לאג"ח עם המח"מ הקצר ביותר). רק לאג"ח א' של החברה יש ביטחונות במלוא גובה הקרן המופקדים בידי הנאמן. מאוחר יותר היום תהיה אסיפת אג"ח לסדרה כ"ה ובשבוע הבא לסדרות ג' ו-ה'. הסדרות א' ו-ב' אינן סחירות.