רוצים לגלוש בנהיגה? גוגל ואינטל ישיקו מסך שיותקן במכוניות

גוגל ואינטל חשפו מסך בגודל 30 ס"מ שיותקן מעל מוט ההילוכים המאפשר לגלוש באינטרנט ■ תגובת אור ירוק: "העיסוק במכשירים אלו גורמות לפגיעה במשימה החשובה ביותר שהיא הנהיגה ברכב עצמו"

ענקיות טכנולוגיה, כמו אינטל וגוגל פיתחו מסך מחשב קטן שיותקן בלוח המחוונים של כלי רכב פרטיים, ויאפשר גלישה ברשת האינטרנט בזמן הנהיגה. כך מדווח היום (ה') עיתון ה"ניו יורק טיימס".

המיזם החדש של החברות הטכנולוגיות מעורר דאגה בקרב פעילי בטיחות בדרכים. לדבריהם, החברות מתעלמות ממחקרים המראים את הסכנות הרבות של השימוש במכשירים אלקטרוניים בזמן הנהיגה.

תגובת עמותת אור ירוק: "הטכנולוגיה הכניסה בשנים האחרונות אל תוך הרכבים מכשירים שונים כגון : טלפונים ניידים, מכשירי ניווט, מסכי טלוויזיה ועוד. המכשירים האלו גורמים להסחת דעתו של הנהג, לאובדן ריכוז בנהיגה, לאיבוד קשר עין עם הכביש ולמעשה מובילים לפגיעה במשימה החשובה ביותר שהיא הנהיגה ברכב עצמו".

"מחקרים מצביעים על כך שנהג אשר מדבר בטלפון תוך כדי נהיגה מגביר את הסיכוי שלו להיות מעורב בתאונה פי 4. על הטכנולוגיות המורכבות בתוך הרכב להיות כאלה אשר משרתות את הנהג ואת בטיחותו ולא כאלה אשר עלולות לפגוע בו".

אינטרנט ברכב / צלם יחצ

החברות, מצידן, טוענות כי הבטיחות עבורם היא בעדיפות הראשונה, ושהפיתוח הטכנולוגי יעזור לנהגים להגיע בקלות רבה יותר ליעדם באמצעות מפות הכוונה. "אנו מנסים להפוך את חוויית הנהיגה למרתקת יותר", אומרים שם, "עם זאת, אנו גם עובדים על כך שהמכשירים והאפליקציות יהיו כמה שיותר בטוחים".

השבוע, במהלך תערוכה לטכנולוגיה בלאס וגאס, גוגל ואינטל חשפו מסך בגודל 30 סנטימטרים שיותקן מעל מוט ההילוכים, ומאפשר לצפות באיכות גבוהה בוידאו, במפות בתלת מימד, וגם - לגלוש באינטרנט. על-אף שהמערכת לא תאפשר לצפות בווידאו בזמן שהמכונית בתנועה, עדיין ניתן יהיה לגלוש באינטרנט בזמן הנהיגה.